SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół

Polskie stacje telewizyjne w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam minimalnie więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Polsatu i TVP wzrosły w skali roku o kilkanaście procent, za to przychody TVP 1 i TVP 2 spadły o kilkadziesiąt procent.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych bez autopromocji były dokładnie o 0,54 proc. wyższe niż rok wcześniej, a z uwzględnieniem autopromocji - o 0,27 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zmniejszyły się o 24,2 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

W skali roku najwyższy wzrost przychodów reklamowych - wynoszący prawie 150 proc. - zanotowała TV Puls. TVN 24 zarobił z reklam 29,3 proc. więcej, a AXN - 22,2 proc. więcej. Wpływy reklamowe liderujących w segmencie telewizyjnym Polsat iu TVN wzrosły o, odpowiednio, 19,5 i 15 proc., natomiast w przypadku Discovery Channel - o 18,8 proc,

>>> 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

Z drugiej strony MTV zarobiła z reklam tylko 41,8 proc. tego co przed rokiem, a Viva Polska - jedynie 40,7 proc. Natomiast wpływy reklamowe TVP 1 spadły w skali roku o 31,5 proc., a TVP 2 - o 26,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  I.2012 I.2011
Polsat 168 560 880 zł 141 025 619 zł
TVN 154 204 540 zł 134 114 658 zł
TVP 1 90 814 485 zł 132 551 729 zł
TVP 2 63 388 637 zł 86 090 562 zł
Discovery Channel 27 769 270 zł 23 372 250 zł
AXN 26 141 960 zł 21 390 908 zł
TVN 24 20 876 104 zł 16 145 988 zł
TV 4 19 206 699 zł 19 220 337 zł
Viva Polska 17 134 760 zł 42 056 595 zł
TV Puls 13 826 325 zł 5 544 136 zł
monitorowane stacje razem 766 309 841 zł 762 163 979 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 772 839 834 zł 770 777 895 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 6 529 993 zł 8 613 916 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 mocno w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
40 i 4
Drrrrrrryń ! Tu minister kulturalny. O jak widzę bedziecie sie zbierać. Misja skonczona, wracajcie do resorciku, to sobie, wicie gabinecik figur woskowych, z abonamentu fundniemy.
0 0
odpowiedź
User
van der SAR
nie ma Badziaka nie ma kasy :D zarząd "kompetentnych" z TVP przeciez "wie" co robi - koleżka z Bauera na pewno uratuje sytuacje! Ludzie, przeciez to jest jawne działanie na szkodę spółki!
DLACZEGO NOWY ZARZĄD PODEJMUJE DECYZJE SKUTKUJĄCE DRASTYCZNYM SPADKIEM PRZYCHODÓW? MOŻE CHCE OBNIŻYĆ WARTOŚĆ TVP SA?
0 0
odpowiedź
User
@vanderSaar
TVP nie ma wartości, ponieważ jest niesprzedawalna.
0 0
odpowiedź