Powstanie mobilna wersja portalu Nasza-klasa.pl
Portal Nasza-klasa.pl oraz krakowska spółka technologiczna MobileExperts podpisały umowę o współpracy, której celem ma byćsukcesywne udostępnianie serwisów i aplikacji Naszej-klasy zpoziomu telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.
- Pierwsze aplikacje mobilne powinniśmy udostępnić w ciągunajbliższych miesięcy, prawdopodobnie na przełomie roku. Do końca2010 roku planujemy udostępnić w wersji mobilnej wszystkie produktyNaszej-Klasy: portal, Śledzika i nasz nowy komunikator NKtalk -mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu spółki Nasza-Klasa.
Zaproponowane przez Mobile Experts rozwiązanie oparte jest oautorski system Platforma Usług Mobilnych Aplikacji (PUMA), którypozwala na budowanie serwisów oraz usług mobilnych na szerokimwachlarzu różnorodnych terminali i systemowych platform mobilnychtakich jak: J2ME, Symbian, HTML lajt, iPhone, Windows Mobile czyAndroid.
Robert Stępowski: Czy Nasza-klasa.pl upodabnia się doFacebooka?
Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PRNaszej-Klasy: NK na pewno nie, choć oczywiście pomiędzyserwisami społecznościowymi istnieją liczne podobieństwa, choćby zewzględu na podobny zakres usług i funkcjonalności jakie oferują.Ponadto należałoby tak naprawdę zapytać do kogo upodabnia sięFacebook? Bowiem na świecie działa obecnie co najmniejkilkadziesiąt dużych społeczności, które równolegle uruchamiająnowe możliwości dla swoich użytkowników. Odnoszenie światowychspołeczności wyłącznie do Facebooka jest co najmniej nieuprawnione,pomija bowiem takie rynki jak Rosja, Chiny czy kraje AmerykiPołudniowej.
Czy uważacie Facebooka za groźnego rywala, który możezagrozić pozycji NK?
Uważamy się za polski serwisskierowany do Polaków w kraju i za granicą. Nie jestem równieżprzekonany aby dało się skutecznie zaspokajać oczekiwaniaużytkowników z poszczególnych krajów, kultur czy grup - choćby oróżnorodnym spojrzeniu na tą samą historię. Nie zamykamy sięoczywiście na myślenie wyłącznie w naszych lokalnych kategoriach,jednak myślę, że wrażliwość społeczno-historyczna odgrywa rolę wkażdym biznesie. Wierzymy, że mocy związek NK z Polską jest dużąprzewagą również dla zwykłego użytkownika. Ponadto staramy sięrozwijać portal w stronę zintegrowanej platformy komunikacji, a nietylko serwisu z profilami i wymianą kontaktów.
Jak oceniacie "najnowsze dziecko" GG? Odpowiecieuruchomieniem kolejnej funkcjonalności?
Szczerze powiedziawszy o niczym nie słyszałem. Staramy się patrzećprzed siebie a nie za siebie.
Śledzik to udany projekt? Wy twierdzicie, że tak, całamasa internautów na forach pisze zupełnie cośinnego.
Tak. Śledzik to udany projekt. Zamierzamy go rozwijać. Wkrótcezaprezentujemy kolejne jego wersje. Wydaje mi się, że jak naprodukt, który na zaledwie 6 tygodni, a wprowadzeniu którego nietowarzyszyła żadna tradycyjna kampania reklamowa mamy całkiemwysoką świadomość marki. A to najważniejsze na pierwszym etapiewprowadzania nowego produktu na rynek. Teraz skupiamy się nadrozwojem produktu i odpowiednią percepcją marki Śledzika. Niecodziennie w polskiej sieci udaje się stworzyć markę, którą kojarzywiększość użytkowników sieci w naszym kraju. Z tego co pamiętamostatnim takim, szeroko krytykowanym fenomenem była Nasza-klasa(śmiech!)
Reklamodawcy chętnie inwestują w niestandardowe kampaniena Naszej-Klasie? Cały czas większość reklam u Was to tradycyjneformy, podobne do tych z serwisów horyzontalnych.
Do wykorzystywania NK w działaniach marketingowych nie trzebaprzekonywać uznanych marek. Największe i najwartościowsze światowemarki rozumieją stale rosnąca rolę social media. Myślę, że osobyzajmujące się profesjonalnie marketingiem są świadome zmian jakieobecnie zachodzą na rynkach, a jedną z głównych sił oddziałującychdzisiaj na decyzje konsumentów są właśnie aplikacje społecznościowea nie statyczne witryny.
Przychody NK w związku z kryzysem sięzmniejszyły?
Od początku roku notujemy dwucyfrowe wzrosty w porównaniu do tegosamego okresu roku ubiegłego.
Jak Pana zdaniem będzie wyglądał rynek serwisówsołecznościowych za rok lub dwa (kiedy zdaniem analityków, znówbędziemy mieli dynamiczne wzrosty z przychodów reklamowych) i jakąpozycję na tym rynku może mieć NK?
Rynek marketingu z wykorzystaniem serwisów społecznościowych tojeden z najszybciej rosnących obecnie segmentów reklamowych. Naszymzdaniem będzie się w dalszym ciągu rozwijał, głównie za sprawątego, że nie oferta serwisów społecznościowych nie obejmujewyłącznie usług reklamowych ale umożliwia realizowanie szerszychdziałań marketingowych i public relations, w tym tych wpływającychna zaangażowanie konsumentów. Należy również pamiętać, że w naszejofercie można znaleźć produkty niedostępne nigdzie indziej na rynku- jak choćby akcje specjalne, które charakteryzują się wysokimstopniem akceptacji użytkowników i nie są postrzegane jakonatarczywa reklama. Stąd na Śledziku będziemy kontynuować tenkierunek i rozwijać ofertę nakierowaną głównie na marketingangażujący konsumentów - od wirusowego i szeptanego, poprzezdziałania call to action. Uruchomienie zaawansowanej platformybadawczej to również krok w kierunku rozwoju oferty dla naszychklientów.
Dołącz do dyskusji: Powstanie mobilna wersja portalu Nasza-klasa.pl