SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zdecydowanym liderem, na papierze VIVA wyprzedziła TVP 2

Liderem wpływów reklamowych w wakacje 2009 r. była telewizja Polsat. Stacja zarobiła cennikowo 283 mln złotych, drugie miejsce przypadło TVN. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Procter and Gamble, L'oreal i Danone.

Wpływy z reklam Polsatu w wakacje* br. wyniosły 283 mln zł i były o 12,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 205 mln zł (o 7 proc. mniej niż w 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 162 mln zł, czyli o 22 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - dopiero piąta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o  0,4 proc. do poziomu 77 mln zł.

Czwartą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 78,6 mln zł i były o 171 proc. wyższe niż rok temu.

Wirtualnemedia.pl VII-VIII** 2009 ZMIANA
Polsat 283 424 328 zł 12,5%
TVN 205 048 701 zł -7,2%
TVP1 162 700 395 zł 22,2%
VIVA Polska 78 683 040 zł 171,4%
TVP2 77 160 469 zł 0,4%
MTV Polska 41 242 400 zł 66,5%
TV4 36 196 529 zł 58,9%
AXN 35 806 526 zł 51,4%
Discovery 29 279 730 zł 33,2%
TVN 24 26 004 767 zł 56,0%
TV Puls 25 624 893 zł 29,2%
4fun TV 19 889 603 zł -10,5%
TVN Siedem 16 872 613 zł 6,2%
TVN Style 16 336 394 zł 191,7%
VH1 Polska 15 420 460 zł 18,1%
Animal Planet 14 527 980 zł 141,1%
TVP INFO 12 082 066 zł 29,6%
Hallmark 12 036 235 zł 28,8%
Tele 5 9 445 265 zł 22,1%
Jetix 8 699 850 zł 60,4%




Wirtualnemedia.pl

VII-VIII** 2008

Polsat 251 977 157 zł
TVN 220 890 555 zł
TVP1 133 102 251 zł
TVP2 76 833 386 zł
VIVA Polska 28 992 935 zł
MTV Polska 24 775 065 zł
AXN 23 654 260 zł
TV4 22 784 824 zł
4fun TV 22 226 109 zł
Discovery 21 973 745 zł
TV Puls 19 829 710 zł
TVN 24 16 665 086 zł
TVN Siedem 15 885 290 zł
Polsat Cafe* 14 728 429 zł
VH1 Polska 13 054 520 zł
National Geographic Channel 9 367 205 zł
Hallmark 9 342 170 zł
TVP INFO 9 322 825 zł
Cartoon Network 9 232 590 zł
Polsat Sport 8 672 845 zł

Unilever awansował na pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w wakacje* 2009 r. firmy Unilever, Procter and Gamble, L'oreal i Danone.


VII-VIII** 2009
UNILEVER POLSKA 64 970 238 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 58 646 678 zł
L'OREAL POLSKA 53 305 225 zł
DANONE 49 634 045 zł
POLKOMTEL 46 202 516 zł
PTK CENTERTEL 38 606 606 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 32 409 500 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 31 272 523 zł
NESTLE POLSKA 26 809 681 zł
RECKITT BENCKISER 24 564 115 zł
HENKEL 22 672 542 zł
US PHARMACIA 21 816 015 zł
P4 19 569 621 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 19 086 301 zł
NIVEA POLSKA 18 353 061 zł
COLGATE - PALMOLIVE 16 759 052 zł
MARS POLSKA 15 591 589 zł
GRUPA ŻYWIEC 15 382 172 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND 15 056 234 zł
TYMBARK 13 469 597 zł



VII-VIII** 2008
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 60 512 444 zł
POLKOMTEL 42 923 520 zł
L'OREAL POLSKA 40 112 407 zł
PTK CENTERTEL 36 104 101 zł
UNILEVER POLSKA 33 443 024 zł
DANONE 30 981 175 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 29 273 259 zł
RECKITT BENCKISER 28 422 685 zł
HENKEL 23 858 715 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 20 414 245 zł
US PHARMACIA 20 179 569 zł
COLGATE - PALMOLIVE 19 229 350 zł
MARS POLSKA 16 646 826 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 15 997 185 zł
TV PROMOTION GROUP 15 542 599 zł
NESTLE POLSKA 14 274 973 zł
CARLSBERG POLSKA 11 846 340 zł
GRUPA ŻYWIEC 10 926 963 zł
AXA UBEZPIECZENIA - AVANSSUR 10 802 034 zł
TOTALIZATOR SPORTOWY - LOTTO 10 614 950 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.

* w 2009 roku stacja "Polsat Cafe" nie jest już monitorowana
** dane do 30.08

Dołącz do dyskusji: Polsat zdecydowanym liderem, na papierze VIVA wyprzedziła TVP 2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl