Polsat Cafe najwięcej zyskał, Discovery Travel&Living ostro w dół
W czerwcu br. pozycję lidera oglądalności wśród kanałów lifestylowych umocniła kierowana do mężczyzn stacja TVN Turbo, której oglądalność wzrosła, najwięcej zyskał natomiast kobiecy Polsat Cafe. Większość stacji odnotowała jednak spadki.
Lider rankingu, czyli kanał TVN Turbo z udziałem w rynku wynoszącym 0,43 proc. zanotował wzrost o 10,1 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement. Na drugim miejscu znalazł się kobiecy kanał TVN Style, który rok temu był liderem zestawienia. W zeszłym miesiącu miał on udział na poziomie 0,41 proc. po spadku 5,7 proc.
Trzecia była stacja Polsat Play, którego udział w rynku wzrósł o 9,8 proc. do 0,21 proc. Najbardziej zyskała czwarta w zestawieniu telewizja Polsat Cafe Jej udział poszedł do góry o 58,6 proc. do 0,18 proc., podobny wzrost kanał ten odnotował w maju. Rok temu Polsat Cafe był piąty, teraz na to miejsce z czwartej lokaty przemieścił się Zone Club.
Największy spadek w rankingu dotyczył znajdującego się na szóstym miejscu kanału Discovery Travel&Living. Jego udział zmalał o 52,3 proc. do 0,09 proc. Kanał ten w zeszłym miesiącu poszerzył co prawda zasięg o największą platformę satelitarną, czyli Cyfrowy Polsat, ale stało się to dopiero 29 czerwca br.
Wszyscy 4+ | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 21 220 | 0,387 | 23 151 | 0,426 |
TVN Style | 23 990 | 0,438 | 22 443 | 0,413 |
Polsat Play | 10 606 | 0,194 | 11 564 | 0,213 |
Polsat Cafe | 6 337 | 0,116 | 10 008 | 0,184 |
Zone Club | 10 221 | 0,187 | 5 148 | 0,095 |
Discovery T&L | 10 784 | 0,197 | 5 137 | 0,094 |
Kuchnia.tv | 3 936 | 0,072 | 3 291 | 0,061 |
BBC Lifestyle | 4 868 | 0,089 | 3 332 | 0,061 |
Domo | 1 606 | 0,029 | 1 070 | 0,020 |
Fashion | 2 612 | 0,048 | 747 | 0,014 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,73 proc. udziału i zanotował wzrost o 18 proc, czyli większy niż w grupie 4+. Dalej uplasowały się: TVN Style (0,56 proc., spadek o 5,4 proc.) oraz Polsat Play (0,25 proc.; wzrost o 2,7 proc.)
Podobnie jak w grupie widzów powyżej 4. roku życia, także w grupie komercyjnej najbardziej w górę poszła oglądalność Polsat Cafe (o 62,3 proc.), zaś najwięcej stracił kanał Discovery Travel&Living (58,8 proc.).
16-49 | ||||
czerwiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 14 523 | 0,618 | 16 690 | 0,729 |
TVN Style | 13 940 | 0,594 | 12 857 | 0,562 |
Polsat Play | 6 115 | 0,260 | 6 109 | 0,267 |
Polsat Cafe | 3 232 | 0,138 | 5 136 | 0,224 |
Zone Club | 5 539 | 0,236 | 2 867 | 0,125 |
Discovery T&L | 5 365 | 0,228 | 2 142 | 0,094 |
BBC Lifestyle | 2 529 | 0,108 | 1 977 | 0,086 |
Kuchnia.tv | 2 030 | 0,086 | 1 633 | 0,071 |
Domo | 843 | 0,036 | 646 | 0,028 |
Fashion | 637 | 0,027 | 480 | 0,021 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Polsat Cafe najwięcej zyskał, Discovery Travel&Living ostro w dół