Peacock wystartuje 15 kwietnia 2020 roku. Abonament od 4,99 do 9,99 dolarów i wersja darmowa
Koncern NBCUniversal zapowiedział, że szykowany przez niego serwis VoD Peacock pojawi się na rynku 15 kwietnia 2020 roku. W ofercie znajdą się trzy wersje abonamentu - dwie typu premium za 4,99 i 9,99 dolara oraz możliwość darmowego korzystania z platformy w zamian za oglądanie reklam.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/nbc-peacock655.jpg)
Serwis VoD Peacock został oficjalnie zapowiedziany we wrześniu 2019 r. Platforma szykowana przez należący do koncernu Comcast NBCUniversal ma zaoferować widzom na początek ponad 15 tys. godzin seriali, filmów i programów telewizyjnych w najwyższej wersji abonamentu. Wśród nich będą m.in. serial „The Office”, który w związku z tym zniknie z oferty Netfliksa, a także odświeżona wersja serii „Battlestar Galactica”, którą wyreżyseruje Sam Esmail odpowiedzialny za serial „Mr. Robot”. Oprócz tego w bibliotece Peacock znajdą się też oryginalne produkcje powstające na zamówienie tego serwisu.
Wśród seriali oferowanych w Peacock znajdą się:
„Prawo i porządek”, „Prawo i porządek: sekcja specjalna”, „Prawo i porządek: zbrodniczy zamiar”, „Chicago Fire”, „Chicago P.D.”, „Chicago Med”, „Yellowstone”, „Dwóch i pół”, „George Lopez”, „Rockefeller Plaza 30”, „Bates Motel”, „Battlestar Galactica”, „Brooklyn 9-9”, „Zdrówko!”, „Świat według Chrisleya”, „Kamuflaż”, „Downton Abbey”, „Wszyscy kochają Raymonda”, „Frasier”, „Friday Night Lights”, „House”, „Z kamerą u Kardashianów”, „Diabli nadali”, „Świat według Bundych”, „Detektyw Monk”, „Biuro”, „Parks and Recreation”, „Spokojnie, tatuśku”, „Świry”, „Bananowy doktor”, „Saturday Night Live”, „Superstore”, „Will i Grace” i „Ciekawski George”.
Oferta filmów w Peacock obejmie takie tytuły, jak m.in.:
„Szybcy i wściekli 9”, „Park Jurajski 3”, „American Pie”, „Druhny”, „Wpadka”, „Poznaj mojego tatę”, „Poznaj moich rodziców”, „Piękny umysł”, „Powrót do przyszłości”, „Tajemnica Brokeback Mountain”, „Kasyno”, „Witaj w klubie”, „Rób, co należy”, „Erin Brockovich”, „E.T.”, „Pole marzeń”, „Szczęki”, „Klub winowajców”, „Jak ukraść Księżyc”, „Trolle 2”, „Dzieciak rządzi 2”, „Krudowie 2”, „Shrek”, seria filmów z Bournem, produkcje „Szybcy i wściekli” czy seria filmów o Harrym Potterze.
Trzy wersje abonamentu
Teraz NBCUniversal poinformował, że start Peacocka zaplanowano na 15 kwietnia 2020 r. Początkowo platforma pojawi się na rynku w USA, później serwis ma zostać wprowadzony także do innych krajów, jednak bliższych danych na ten temat na razie nie podano.
Według zapowiedzi dostęp do Peacocka będzie możliwy w trzech wariantach różniących się ceną, warunkami i ofertą.
W ramach darmowej wersji Peacock Free użytkownicy będą mogli korzystać z serwisu bez żadnych opłat. Na początek otrzymają dostęp do 7,5 tys. godzin filmów, seriali i programów produkowanych zarówno przez NBC, jak i wytwórnię Universal. W bibliotece znajdą się m.in. serial „The Office”, seria filmów o Harrym Potterze czy też show Saturday Night Live. Użytkownicy darmowej wersji Peacocka będą też oglądać reklamy prezentowane w blokach trwających od 3 do 5 minut.
Kolejna oferta to abonament Peacock Premium kosztujący 4,99 dol. miesięcznie. W ramach tej subskrypcji można będzie oglądać ponad 15 tys. godzin treści złożonych z filmów, seriali i programów telewizyjnych. W tej wersji także będą emitowane reklamy, choć według zapowiedzi w mniejszym wymiarze niż przy dostępie darmowym. Użytkownicy będą mogli wyłączyć całkowicie reklamy po dodatkowej opłacie w wysokości 5 dol.
Dostęp do Peacocka wersji 4,99 dol. będzie możliwy bez dodatkowych opłat dla obecnych abonentów usług oferowanych przez Comcast. Ta oferta potencjalnie obejmie 24 mln użytkowników w USA.
Droższa wersja subskrypcji w Peacock Premium będzie kosztować miesięcznie 9,99 dol. Pozwoli ona na dostęp do pełnego katalogu treści (15 tys. godzin) bez konieczności oglądania reklam.
2 mld dol. na oryginalne treści
Oprócz filmów i seriali w wersjach premium Peacocka znajdą się także treści o charakterze sportowym. Przewidziano m.in. transmisje meczów Premier League, rozgrywek golfowych, a także bloki specjalnych programów związanych z Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio (24 lipca – 9 sierpnia 2020 r.).
Comcast zapowiedział, że w ciągu dwóch lat wyda 2 mld dol. na oryginalne treści w serwisie Peacock. Platforma według planów ma zacząć przynosić zyski za 5 lat, zaś w 2024 r. osiągnąć poziom 30 – 35 mln aktywnych użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Peacock wystartuje 15 kwietnia 2020 roku. Abonament od 4,99 do 9,99 dolarów i wersja darmowa