Nowy sposób rozliczania reklam w Sieci
Brytyjski oddział Yahoo udostępnił nowy sposób rozliczenia reklam: Pay-Per-Call.
W systemie tym reklamodawca płaci reklamobiorcy tylko wtedy, gdy klient telefonicznie skontaktował się z firmą.
Pay-per-call jest alternatywą dla popularnego w wyszukiwarkach systemu pay-per-click (lub cost-per-click), gdzie reklamodawca płaci za wymierny efekt, czyli za każde kliknięcie w jego reklamę i przekierowanie użytkownika na odpowiednią stronę.
Zaletą pay-per-call jest to, że sprzedawca będzie mógł na bieżąco monitorować efektywność reklamy. Ponadto znacznie utrudnione będą oszustwa typu click fraud, które są poważnym problemem dla reklamobiorców oferujących sprzedaż powierzchni reklamowej w modelu pay-per-click.
Co więcej, dzięki systemowi pay-per-call powinna zwiększyć się także liczba chętnych firm do reklamy w internecie, także o te, które nie posiadają witryny internetowej.
Pay-per-call było wstępnie testowane w serwisie porównującym ceny - Kelkoo. W tej chwili, ogłoszenia tego typu można zamówić w dziale motoryzacyjnym portalu Yahoo (Yahoo! Cars). Niebawem pay-per-call będzie dostępne także w pasażu sklepów (Yahoo! Shopping) i dziale podróży (Yahoo! Travel). Opłaty za ogłoszenia będą opierały się na wcześniej uzgodnionych z reklamodawcą stawkach.
Podobne usługi uruchomiły już inne brytyjskie serwisy. Wśród nich znajdują się firma Touch Group - operator wyszukiwarki touchlocal.com, agencja Greenlight oraz firma Callgen.
Opr: Marcin Maj - di.com.pl
Dołącz do dyskusji: Nowy sposób rozliczania reklam w Sieci