Netflix przekaże milion euro na fundusz pomocowy dla filmowców
Amerykańska platforma streamingowa Netflix i Holenderski Fundusz Filmowy utworzyły fundusz pomocy dla produkcji dotkniętych pandemią Covid-19 i wystosowali apel do innych o wsparcie.
Netflix przekaże 1 mln euro na uruchomienie w Holandii funduszu przeznaczonego na produkcje filmowe i telewizyjne, który ma pomóc pracownikom branży filmowej najciężej dotkniętym pandemią. Produkcja filmów i seriali w Holandii, podobnie jak w innych krajach na całym świecie, stanęła w miejscu, a branża filmowa i telewizyjna znalazła się w poważnych kłopotach.
Funduszem będą zarządzać producenci, a pieniądze trafią do freelancerów, filmowców, obsady i ekipy filmowej oraz innych pracowników tej branży. Dokładne kryteria przyznawania wsparcia zostaną opracowane w przyszłym tygodniu i opublikowane na stronie internetowej Holenderskiego Funduszu Filmowego. Obie strony liczą, że inne firmy przyłączą się do pomocy.
Utworzenie tego funduszu jest to jeden z elementów działania firmy Netflix na rzecz pomocy pracownikom telewizyjnym i filmowym w czasie kryzysu. Platforma streamingowa obiecała przekazać 100 mln dolarów na wsparcie pracowników sektora kreatywnego.
Netflix wesprze też inne kraje Europy
Większość z tych środków zostanie przeznaczona na wsparcie w czasie kryzysu producentów pracujących dla Netflix, a 15 mln dolarów firma przekaże na specjalne fundusze, działające w Holandii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii i Francja.
- Celem naszego funduszu jest pomoc holenderskiemu filmowi, aby można było zobaczyć piękne produkcje jesienią i później. Jesteśmy bardzo szczęśliwi ze wsparcia Netflix dla profesjonalistów filmowych i telewizyjnych - powiedział Bero Beyer, dyrektor Holenderskiego Funduszu Filmowego.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z Holenderskim Funduszem Filmowym, aby wspierać najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej. Twórczy talent w Holandii i nasi lokalni partnerzy, z którymi wspólnie tworzymy treści, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu Netflix. Chcemy zrobić wszystko, aby pomóc tym, którzy najbardziej potrzebują naszego wsparcia w tych niespotykanych czasach - podkreśliła Lina Brouneus, dyrektor ds. koprodukcji i przejęć w Netflix.
Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, w obu tych statystykach był liderem wśród serwisów VoD.
Dołącz do dyskusji: Netflix przekaże milion euro na fundusz pomocowy dla filmowców