SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix rozważa nowy pakiet: reklamy zamiast opłat

Netflix niebawem może wprowadzić do oferty darmowy pakiet z reklamami. Bloomberg poinformował, że gigant streamingu rozważa taki ruch na wybranych rynkach europejskich i azjatyckich. 

Netflix, który ma prawie 270 mln subskrybentów już testował bezpłatny plan. Mogli z niego skorzystać mieszkańcy Kenii. W zeszłym roku gigant wycofał się jednak z tej oferty. Niebawem może ona pojawić się w krajach, gdzie platforma może zyskać istotne przychody reklamowe. Bloomberg uprzedza jednak, że rozmowy i analizy firmy w sprawie darmowego pakietu są na wstępnym etapie. Nowy plan raczej na pewno nie pojawi się na rynku amerykańskim, gdzie serwis streamingowy ma wielu płacących regularnie abonentów.

W tle konkurencja z YouTube i Amazonem

Jeśli bezpłatny plan Netfliksa się pojawi, to gigant streamingu będzie mógł rywalizować na rynku reklamowym między innymi z YouTube czy Amazonem, który w niektórych krajach oferuje Amazon Freevee. Serwis działa na przykład w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech. W lutym pojawiły się doniesienia, że Amazon go zamknie i postawi na rozwój Amazon Prime Video. Rzecznik koncernu jednak zaprzeczył. Po debiucie Max w Polsce, Warner Bros. Discovery chce z Playera uczynić serwis z darmowymi treściami. 

Wprowadzenie bezpłatnego planu byłoby największą zmianą w ofercie Netfliksa jak debiutu pakietu z reklamami i rozpoczęcia walki ze współdzieleniem kont, która doprowadziła do dużego wzrostu liczby subskrybentów platformy. Do tej pory plan z reklamami nie pojawił się nad Wisłą, chociaż takowe zaoferowały na przykład Max i SkyShowtime. W kontekście bezpłatnej paczki Netfliksa najczęściej są wymieniane rynki z dużą liczbą bezpłatnych kanałów i stacji FAST. To na przykład Niemcy, Indie czy Japonia.

Do nowego pakietu mogłyby trafić niektóre spośród najbardziej znanych produkcji Netfliksa. To m.in. „Stranger Things” „Wednesday” czy „Squid Game”. Debiut planu może nastąpić po pojawieniu się nowych sezonów dwóch ostatnich seriali. Wtedy nowy pakiet zachęcałby do wykupienia płatnej subskrypcji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Ostatnio części spośród blisko 270 mln subskrybentów Netfliksa udostępniono aktualizację aplikacji na urządzenia Smart TV. Przyniesie ona największe zmiany w wyglądzie interfejsu platformy od początku jej działalności w naszym kraju. Zmiany mają przyczynić się do zwiększenia satysfakcji użytkowników i zwiększenia czasu spędzonego przy najpopularniejszym serwisie streamingowym. W tym celu uporządkowano informacje wyświetlane na ekranie i powiększono karty tytułowe. Ekran nie jest teraz „przeładowany” treściami, a aplikacja telewizyjna nieco upodobniła się do mobilnej.

Dołącz do dyskusji: Netflix rozważa nowy pakiet: reklamy zamiast opłat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl