Mjuzik.tv zastąpił Rbl.tv. „Powrót do korzeni telewizji muzycznej”
Od wtorku 12 sierpnia br. kanał muzyczny Rbl.tv zmienił się w Mjuzik.tv. Nowa stacja prezentuje wyłącznie teledyski. - Jej format stanowi powrót do korzeni prawdziwej telewizji muzycznej - mówi Ewa Czekała, prezes 4fun Media.
Nadawca podkreśla, że dobór teledysków do emisji w Mjuzik.tv opiera się na potencjale przebojowości piosenek, popularności teledysków oraz ich żywotności i zainteresowania nimi widzów na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dopasowanie klipów nie jest obwarowane konkretną stylistyką muzyczną, ale prezentowane na antenie stacji teledyski to jednak głównie pozycje z gatunku muzyki pop i pokrewnych.
Playlista Mjuzik.tv oparta jest na autorskim patencie współpracujących ze stacją konsultantów. W jej ramówce wyszczególnionych zostało pięć pasm muzycznych: „W rytmie hitów”, „Hity na czasie”, „Tylko hity”, „Hit za hitem” oraz „Najlepsze hity”.
- Główny nacisk położono na muzykę, której nie przerywają dodatkowe aktywności antenowe - mówi Ewa Czekała, prezes 4fun Media - Tworzenie unikalnej atmosfery za pomocą teledysków na antenie będzie tu podstawowym kryterium budowania stacji. Takiej oferty nie gwarantuje żaden inny polski kanał muzyczny - dodaje.
Za rozwój kanału Mjuzik.tv odpowiada Sławek Rucel, program director 4fun Media, któremu podlegają także stacje 4fun.tv oraz TV.Disco.
Oprawa graficzna nowej telewizji opiera się na połączeniu żywych postaci z efektowną, ale jednocześnie prostą animacją 3D. Ją i logo stacji przygotował Paweł Przybył, który zajmuje się szeroko rozumianą grafiką użytkową.
Muzyczny kanał nadaje od grudnia 2009 roku i już drugi raz zmienia nazwę. Początkowo nazywał się bowiem Rebel:tv i prezentował muzykę rockową. Przekształcony w Rbl.tv został jesienią 2012 roku. Potem stacja zaczęła grać hip hop, by jesienią ub.r. stać się kanałem z muzyką popularną.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział Rbl.tv w rynku w czerwcu br. wyniósł 0,04 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w 16-49. Rok wcześniej było to odpowiednio 0,03 proc. i 0,06 proc.
Dołącz do dyskusji: Mjuzik.tv zastąpił Rbl.tv. „Powrót do korzeni telewizji muzycznej”