SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mindshare’owi Polska przez inwestycje ubyło 80 proc. zysku

Agencja mediowa Mindshare Polska zanotowała w ub.r. niewielkie spadki przychodów (do 493,93 mln zł) i kosztów operacyjnych (do 492,78 mln zł), a jej zysk netto skurczył się z 1,66 mln zł do 343,2 tys. zł.

Adrian Kawecki, prezes Mindshare Polska i The Media Insight Polska Adrian Kawecki, prezes Mindshare Polska i The Media Insight Polska

Przychody sprzedażowe Mindshare Polska zmniejszyły się w ub.r. o 1,2 proc. do 493,93 mln zł, w całości zostały osiągnięte z usług reklamowych. Wpływy krajowe zmalały z 466,15 do 424,34 mln zł, a te z zagranicy poszły w górę z 34 do 69,59 mln zł.

Agencja w związku z globalnymi przetargami zakończyła w ub.r. obsługę koncernu farmaceutycznego Sanofi-Aventis i nadawcy telewizyjnego Fox Network Group Poland. W sprawozdaniu zwróciła uwagę, że jej klienci z branży motoryzacyjnej ograniczyli wydatki z powodu spadku dostępności nowych aut.

- Jednakże poszerzenie współpracy z obecnymi klientami o nowe innowacyjne rozwiązania digitalowe z obszaru ecommerce, programmatic, reklama natywna, a także wdrożeniu kilkunastu projektów startupowych w ramach produktu [m]spark  pozwoliło na zrekompensowanie większości strat - dodała.

Przychody Mindshare Polska od innych spółek z koncernu WPP poszły w górę z 5,79 do 11,17 mln zł. W ub.r. złożyło się na nie przede wszystkim 5,85 mln zł od Mindshare Slovakia i 4,71 mln zł od GroupM.

Mniej pracowników, więcej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Mindshare Polska zmalały o 1,1 proc. do 492,78 mln zł, z czego wydatki na usługi obce (czyli głównie zakup powierzchni i usług reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii) - z 479,3 do 472,26 mln zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 13,94 do 15,18 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 3,37 do 3,65 mln zł. Firma zatrudniała w ub.r. średnio 104 pracowników etatowych, o ośmiu mniej niż rok wcześniej. Łączne zarobki dwójki członków zarządu zmalały z 1,2 do 1,14 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Mindshare Polska wyliczył w sprawozdaniu, że w ub.r. pozyskał i rozwijał „konieczne kompetencje ludzkie” oraz zainwestował w automatyzacje i nowe systemy informatyczne, „aby rozwijać i dostosować produkty i usługi do nowych trendów i tendencji, a tym samym przyciągać nowych klientów i zwiększać zakres współpracy z bieżącymi”.

- Poczynione inwestycje były głównym powodem obniżenia zysku brutto w 2021 roku - zaznaczyła firma.

Przy realizacji kampanii w internecie Mindshare Polska współpracuje z agencją GroupM, w ub.r. zapłacił jej 141,89 mln zł.

Zysk sprzedażowy Mindshare Polska zmalał z 1,97 do 1,15 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy zostały obciążone przez spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 794,8 do 404,5 tys. zł oraz wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 88,2 do 469,9 tys. zł i wydatków finansowych z 596,1 do 641,1 tys. zł.

W konsekwencji zysk operacyjny zmniejszył się z 2,68 do 1,08 mln zł, a zysk netto - z 1,66 mln zł do 343,2 tys. zł.

Wpływ wojny i inflacji trudny do oszacowania

Jak będzie w br. po wybuchu wojny i przy spowolnieniu gospodarczym? Agencja zwróciła uwagę, że nie prowadzi działalności w Ukrainie, Rosji czy na Białorusi.

- Jednak wpływ na ogólną sytuację gospodarczą może wymagać korekty niektórych założeń i szacunków. Może to prowadzić do istotnych korekt wartości bilansowych niektórych aktywów i zobowiązań w kolejnym roku obrotowym, wpływać na wolumen obrotu, przepływy pieniężne i rentowność - wyliczyła, zaznaczając, że na szacunki w tym zakresie jest jeszcze za wcześnie.

Firma spodziewa się w br. wyhamowania wzrostu rynku reklamowego, przy czym liczy, że na poziomie przychodów osiągnie wyższą dynamikę. Szanse rozwojowe widzi przede wszystkim w „akwizycji nowych klientów (obsługiwanych obecnie przez konkurencję) oraz poszerzeniu zakresu działalności o kompleksowy konsulting dotyczący strategii e-marketingowych/ transformacji digitalowe”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Mindshare’owi Polska przez inwestycje ubyło 80 proc. zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uwaga
Faktury w tej nierzetelnej firmie nie są opłacane w wyznaczonym terminie. Absolutnie odradzam współpracę i ostrzegam!
0 0
odpowiedź