„M jak miłość” straciło widzów, ale i tak zdystansowało konkurencję. 83 mln zł z reklam
Serial „M jak miłość” w sezonie 2015/2016 oglądało średnio 6,44 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego spadku produkcja dała TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 82,95 mln zł.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 7 czerwca 2016 roku wyniosła 6,44 mln osób. Przełożyło się to na 39,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 33,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 9 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 7,07 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „M jak miłość”
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
09-11-2015 | 20:44:50 | 21:30:35 | 7 068 919 | 41,64% |
24-11-2015 | 20:45:57 | 21:31:40 | 7 012 339 | 42,41% |
01-02-2016 | 20:41:29 | 21:27:08 | 6 991 302 | 42,70% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 190 tys. widzów, choć minimalnie wzrósł udział serialu w grupie komercyjnej. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 9 czerwca 2015 roku) produkcję śledziło średnio 6,63 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 40,33 proc. oraz 33,11 proc. udziału.
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, który emitował wtedy gł. filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” i osiągał już tylko 10,70 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (różne audycje, m.in.: filmy fabularne; 6,19 proc.), a czwarty - TVN (paradokument „Ten moment” i serial „Singielka”; 5,15 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej trzeci był TVN, który wypadł nieco lepiej od Jedynki.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 - M jak miłość | 6 436 486 | 39,66% | 2 150 383 | 33,18% |
Polsat | 1 735 635 | 10,70% | 1 002 827 | 15,47% |
TVP1 | 1 004 013 | 6,19% | 348 995 | 5,38% |
TVN | 835 584 | 5,15% | 413 280 | 6,38% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 82,93 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 110,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Przypomnijmy, że Telewizja Polska przedłużyła umowę na produkcję „M jak miłość”. Realizowany przez spółkę MTL MaxFilm serial widzowie Dwójki będą mogli oglądać co najmniej do końca roku, a jego budżet nie zostanie zmniejszony. Nowe odcinki produkcji Dwójka będzie pokazywać od września br.
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” straciło widzów, ale i tak zdystansowało konkurencję. 83 mln zł z reklam