Kanały lifestylowe: TVN Turbo liderem, Domo.tv o 600 proc. od góry
W październiku br. stacja TVN Turbo utrzymała pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych, na drugie miejsce kosztem TVN Style awansował zaś kanał TLC. Największy, 680-proc. wzrost oglądalności, zanotowało Domo.tv.
Udział męskiego kanału TVN Turbo wzrósł o 16,3 proc. do 0,45 proc. Wiceliderem został adresowany do pań kanał TLC, który dzięki wzrostowi o 143,7 proc. awansował z miejsca piątego. Jego udział wyniósł 0,41 proc. Na trzecią pozycje z drugiej spadł kobiecy kanał TVN Style, którego udział spadł o 8,6 proc. do 0,33 proc.
Większą dynamiką od kanałów Grupy TVN mogą się pochwalić zajmujące kolejne dwa miejsca stacje lifestylowe Polsatu. Wynik Polsat Play poszedł do góry o 42,5 proc., co dało tej stacji 0,30 proc. udziału, a Polsat Cafe zanotował wzrost o 34,9 proc. do 0,26 proc.
Największy wzrost w październiku br. ponownie należał do zajmującej ósmą pozycję stacji Domo.tv. Poprawiła ona prawie ośmiokrotnie swój wynik i jej udział wyniósł 0,08 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 33,3 proc., zanotował ostatni w rankingu kanał Fashion, który miał udział na poziomie 0,01 proc.
październik | wszyscyl 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 23 502 | 0,386 | 27 058 | 0,449 |
TLC | 10 177 | 0,167 | 24 491 | 0,407 |
TVN Style | 22 079 | 0,362 | 19 904 | 0,331 |
Polsat Play | 12 911 | 0,212 | 18 165 | 0,302 |
Polsat Cafe | 11 878 | 0,195 | 15 831 | 0,263 |
kuchnia.tv | 2 918 | 0,048 | 5 446 | 0,090 |
ITV | 4 559 | 0,075 | 5 240 | 0,087 |
Domo | 606 | 0,010 | 4 674 | 0,078 |
Club TV | 5 028 | 0,082 | 3 792 | 0,063 |
BBC Lifestyle | 2 354 | 0,039 | 2 249 | 0,037 |
Wedding TV | 734 | 0,012 | 1 829 | 0,030 |
Fashion | 724 | 0,012 | 468 | 0,008 |
W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, pierwsza trójka była identyczna - TVN Turbo (0,72 proc. udziału, wzrost o 13,2 proc.), przed TLC (0,58 proc. udziału, wzrost o 175,8 proc.) i TVN Style (0,44 proc., spadek o 15,5 proc.).
Liderem wzrostu w tym targecie również była stacja Domo.tv (+600 proc.), a liderem spadku - kanał Fashion (-31,3 proc.).
październik | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 16 851 | 0,637 | 18 209 | 0,721 |
TLC | 5 578 | 0,211 | 14 702 | 0,582 |
TVN Style | 13 667 | 0,516 | 10 995 | 0,436 |
Polsat Play | 6 687 | 0,253 | 9 180 | 0,364 |
Polsat Cafe | 6 624 | 0,250 | 8 456 | 0,335 |
ITV | 3 164 | 0,120 | 3 587 | 0,142 |
kuchnia.tv | 1 433 | 0,054 | 2 941 | 0,117 |
Domo | 355 | 0,013 | 2 309 | 0,091 |
Club TV | 2 857 | 0,108 | 1 927 | 0,076 |
Wedding TV | 514 | 0,019 | 1 190 | 0,047 |
BBC Lifestyle | 1 503 | 0,057 | 1 157 | 0,046 |
Fashion | 433 | 0,016 | 269 | 0,011 |
Połowę z dziesięciu najpopularniejszych pozycji na kanałach lifestylowych w październiku br. nadała stacja TVN Turbo. Najwięcej widzów miał serial dokumentalny “Parszywa dwudziestka”, który śledziło 183 tys. osób, co dało stacji 1,64 proc. udziału w rynku.
Raport top programów | |||
wszyscy 4+ | |||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
PARSZYWA DWUDZIESTKA /SER.DOK.USA/ | TVN Turbo | 182 668 | 1,64 |
NIE MOW PANNIE MLODEJ /PROG.DOK.POL./ | TLC | 145 737 | 1,08 |
UWAGA! PIRAT! /SER.DOK.POL./ | TVN Turbo | 144 484 | 0,97 |
DOKTOR G - LEKARZ SADOWY /SER.DOK./ | TLC | 139 559 | 1,09 |
ICE ROAD TRUCKERS /SER.DOK.KAN.USA/ | TVN Turbo | 133 843 | 1,37 |
ALEJA SLAW /PROG.ROZR.POL./ | Polsat Cafe | 133 235 | 0,93 |
SMIERC NA 1000 SPOSOBOW /SER.DOK.USA/ | Polsat Play | 133 208 | 1,42 |
WYDAJE CI SIE ZE UMIESZ JEZDZIC? /MAG.MOTO.POL./ | TVN Turbo | 133 207 | 0,92 |
KOLEKCJOMANIA /SER.DOK.USA/ | TLC | 132 115 | 1,59 |
POLAM WEDKE Z ROBSONEM GREENEM /MAG.WEDK.W.BRYT./ | TVN Turbo | 126 066 | 1,66 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Kanały lifestylowe: TVN Turbo liderem, Domo.tv o 600 proc. od góry