Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej
W kwietniu br. prawie wszystkie stacje dziecięce zyskały widzów. Liderami pozostały kanały Disneya, a najwięcej zyskał Nickelodeon. Spadek udziału zanotował jedynie ZigZap, a wśród dzieci także Jetix Play.
Pierwsze miejsce w rankingu utrzymał Disney Channel, którego udział w grupie wszystkich widzów wzrósł o 21,10 proc. do 1,15 proc. Na drugą pozycję awansował Disney XD, który we wrześniu ub.r. powstał z przekształcenia kanału Jetix. W kwietniu br. jego udział w rynku wyniósł 0,93 proc., co oznacza wzrost o 19,80 proc. Na trzecie miejsce spadł Cartoon Network, którego udział wzrósł o 1,40 proc. do 0,92 proc.
Największy wzrost dotyczył kanału Nickelodeon, którego wyniki poprawiły się o 102 proc. do 0,3 proc. udziału, co dało mu szóste miejsce. Stacja ta w ciągu roku poszerzyła swój zasięg m.in. o platformę Cyfrowy Polsat. W dół poszedł jedynie udział kanału ZigZap/Hyper. Zmalał o 16,60 proc. do 0,13 proc.
wszyscy 4+ | ||||
kwiecień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 53 046 | 0,952 | 72 518 | 1,153 |
DisneyXD/ Jetix | 43 240 | 0,776 | 58 502 | 0,93 |
Cartoon Network | 50 787 | 0,911 | 58 104 | 0,924 |
MiniMini | 43 350 | 0,778 | 51 921 | 0,826 |
BBC CBeebies | 20 163 | 0,362 | 30 557 | 0,486 |
Nickelodeon | 8 257 | 0,148 | 18 789 | 0,299 |
JimJam* | - | - | 17 978 | 0,286 |
Boomerang | 10 613 | 0,19 | 16 101 | 0,256 |
ZigZap/Hyper | 8 725 | 0,157 | 8 266 | 0,131 |
JetixPlay | 4 478 | 0,08 | 5 516 | 0,088 |
W grupie dzieci w wieku do 4 do 15 lat w kwietniu br. liderem także był Disney Channel z udziałem wynoszącym 7,76 proc. (wzrost o 16,5 proc.), ale drugie miejsce zajęły ex aquo Cartoon Network i Disney XD mające po 6,91 proc. udziału. Pierwszy z tych kanałów zyskał 9,70 proc., drugi – 25,40 proc.
Najbardziej do góry poszły wyniki stacji Nickelodeon, ale nie było to aż tyle, ile w grupie 4+, bo wzrost udziału tutaj wynosił 70,9 proc. Najwięcej stracił natomiast kanał Jetix Play, której udział spadł o 27,90 proc. do 0,39 proc. Bez zmian stacja ta zajmowała ostatnie miejsce w zestawieniu kanałów dla dzieci. Jak już informowaliśmy, Jetix Play ma z końcem lipca br. zakończyć nadawanie (więcej na ten temat).
W grupie 4-15 wszystkie analizowane kanały dziecięce miały w kwietniu br. łącznie 35,18 proc. udziału. Rok temu ich sumaryczny udział wynosił 29,01 proc.
wszyscy 4-15 | ||||
kwiecień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 31 432 | 6,656 | 40 275 | 7,755 |
Cartoon Network | 29 755 | 6,301 | 35 900 | 6,912 |
DisneyXD/ Jetix | 26 012 | 5,508 | 35 876 | 6,908 |
MiniMini | 21 466 | 4,545 | 25 907 | 4,988 |
Nickelodeon | 6 320 | 1,338 | 11 874 | 2,286 |
BBC CBeebies | 9 178 | 1,943 | 10 858 | 2,091 |
Boomerang | 5 462 | 1,156 | 8 317 | 1,601 |
JimJam* | - | - | 7 704 | 1,483 |
ZigZap/Hyper | 4 809 | 1,018 | 3 949 | 0,76 |
JetixPlay | 2 560 | 0,542 | 2 032 | 0,391 |
Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.
* - dane dla kanału pod nazwą JimJam dotyczą w sumie danych stacji JimJam dostępnej m.in. na platformie N oraz w sieciach UPC Polska czy Multimedia Polska oraz danych kanału Polsat JimJam, dostępnego w Cyfrowym Polsacie. Oba miały bowiem w kwietniu br. taką samą ramówkę.
Dołącz do dyskusji: Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej