„Gość Niedzielny”, „Polityka” i „Newsweek” najchętniej kupowane. „Do Rzeczy” o 41 proc. w dół
W lutym br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”, a na podium znalazły się też „Polityka” i „Newsweek”. Największe spadki sprzedaży zanotowały „Do Rzeczy”, „W Sieci” i „Gazeta Polska”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w lutym 2014 roku wyniosła 137 927 egz. W porównaniu do lutego 2013 roku obniżyła się ona o 4,65 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Oglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajęła „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 120 188 egz., czyli o 4,23 proc. mniej niż rok wcześniej. Tytuł ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
W pierwszej trójce znalazł się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 117 335 egz., czyli o 2,36 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Na czwartą pozycję awansował tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 78 794 egz., po spadku o 23,94 proc. W lutym 2013 roku „W Sieci” zajmowało miejsce piąte i kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.
Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 68 344 egz. uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który rok wcześniej był czwarty. Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,83 proc. Tytuł ten w lutym br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej. Magazyn ten zadebiutował na rynku pod koniec styczniu br., tuż po debiucie wspierany był kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w lutym 2014 roku pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który w zestawieniu zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego wynik zwiększył się bowiem o 2,61 proc. i uplasował się na poziomie 16 891 egz.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 197 855 | 137 927 | 137 927 | 198 186 | 145 641 | 144 658 |
Polityka | 172 733 | 120 188 | 120 188 | 182 002 | 125 498 | 125 498 |
Newsweek Polska | 175 892 | 117 335 | 117 335 | 188 359 | 128 320 | 120 170 |
W Sieci | 167 982 | 78 794 | 78 794 | 248 750 | 103 611 | 103 601 |
Tygodnik Do Rzeczy | 151 493 | 77 269 | 68 344 | 213 750 | 121 676 | 115 501 |
Wprost | 120 490 | 121 871 | 51 928 | 162 191 | 131 046 | 59 905 |
Gazeta Polska | 134 983 | 49 143 | 48 713 | 135 384 | 63 603 | 63 024 |
Przegląd | 51 000 | 19 281 | 19 281 | 60 900 | 19 197 | 19 197 |
Tygodnik Powszechny | 34 000 | 17 304 | 16 891 | 35 250 | 19 232 | 16 462 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 490 237 | 318 715 | 318 715 | 493 631 | 340 998 | 340 998 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny”, „Polityka” i „Newsweek” najchętniej kupowane. „Do Rzeczy” o 41 proc. w dół