„Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie
W I półroczu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. „Przegląd Sportowy” zanotował największy wzrost, zaś jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w I półroczu 2014 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 229 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 6,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym miesiącu należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 285 egz., czyli o 45,55 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 9,07 proc. do 2 405 egz.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciły w I półroczu (wykres)
Natomiast na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 961 egz., po spadku o 12,14 proc. - jedynym w zestawieniu.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 214,29 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 396 egz.
Z kolei największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 28,61 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).
W I półroczu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do I półrocza 2013 roku zmalał o 17,64 proc. i wyniósł 985 egz.
ZKDP | I półrocze | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 229 | 50 315 | 8 669 | 53 316 |
Rzeczpospolita | 7 285 | 56 345 | 5 005 | 61 925 |
Puls Biznesu | 2 405 | 10 989 | 2 205 | 11 804 |
Gazeta Wyborcza | 1 961 | 174 708 | 2 232 | 209 010 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 259 | 4 400 | 460 | 3 785 |
Gazeta Polska Codziennie | 546 | 21 061 | 429 | 27 803 |
Przegląd Sportowy | 396 | 34 663 | 126 | 37 133 |
Fakt Gazeta Codzienna | 237 | 333 340 | 103 | 348 527 |
Super Express | 0 | 153 022 | 0 | 157 227 |
W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 2,52 proc. do poziomu 9 329 egz.
Druga pozycja należała do „Rzeczpospolitej” (do góry o 44,15 proc. do 7 291 egz.), natomiast na podium znalazł się jeszcze „Puls Biznesu” (wzrost o 5,43 proc. do 2 349 egz.), który rok wcześniej był czwarty.
ZKDP | czerwiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 329 | 46 691 | 9 570 | 49 025 |
Rzeczpospolita | 7 291 | 56 116 | 5 058 | 60 674 |
Puls Biznesu | 2 349 | 10 833 | 2 228 | 11 642 |
Gazeta Wyborcza | 1 989 | 167 287 | 2 230 | 191 057 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 588 | 4 622 | 450 | 3 754 |
Gazeta Polska Codziennie | 616 | 21 332 | 289 | 24 735 |
Przegląd Sportowy | 410 | 37 739 | 116 | 36 437 |
Fakt Gazeta Codzienna | 244 | 314 202 | 102 | 328 480 |
Super Express | 0 | 147 806 | 0 | 148 325 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu. Tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie