Dzieci urodzone 9 września 2001 r. w kampanii z okazji rocznicy ataku na World Trade Center (wideo)
Agencja reklamowa Grey z Nowego Jorku przygotowała dla organizacji non profit 9/11 Day kampanię, w której dzieci urodzone 11 września 2001 roku proszą Amerykanów, by w dniu rocznicy zamachów na World Trade Center zrobili chociaż jeden dobry uczynek.
Kampania prowadzona jest pod hasłem "Born in 9/11". Występują w niej nastolatki, które urodziły się czternaście lat temu - 11 września, czyli w dniu zamachów na World Trade Center. Tego dnia na świat przyszło ok. 13 tys. dzieci.
W spocie pojawia się kilkoro z nich a główną rolę gra Hillary O'Neill, która krótko opowiada o swoim życiu od momentu narodzin. Spot kończy się zaproszeniem jakie Hillary kieruje do Amerykanów - prosi ich, by w przyszły piątek, 11 września, w 14. rocznicę terrorystycznych ataków na Pentagon i World Trade Center zrobili choć jeden dobry uczynek.
Tym spotem organizacja 9/11 Day chce pokazać transformację do jakiej doszło od tragicznych wydarzeń 14 lat temu. Chodzi przede wszystkim o transformację w myśleniu o tych wydarzeniach. Fundacja apeluje o zmianę sposobu myślenia o tych zdarzeniach, porzuceniu smutnych i nienawistnych myśli o nich i traktowania dnia 11 września jako pewnego rodzaju trampoliny dającej nadzieję do działania. Klip ma też przekonać widzów, że drobne dobre uczynki mogą zmienić świat na lepszy.
Andreas Dahlqvist, dyrektor kreatywny w Grey powiedział, że gdy rozmawiał z dziećmi urodzonymi tego dnia 14 lat temu, to żadne z nich nie chciało, by ich urodziny były szczególne.
Kreację kampanii przygotowała agencja Grey z Nowego Jorku, a jej produkcją zajęło się Bodega Studios.
Dołącz do dyskusji: Dzieci urodzone 9 września 2001 r. w kampanii z okazji rocznicy ataku na World Trade Center (wideo)