TVP1 nowym liderem w DVB-T w listopadzie, TVN z największym spadkiem
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej stracił TVN - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W listopadzie 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2017 roku zwiększył się o 0,49 proc. i wyniósł 12,36 proc. Przed rokiem stacja ta była druga.
Na drugą pozycję spadł z kolei Polsat, który zanotował udział na poziomie 11,90 proc., po spadku o 6,74 proc.
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,35 proc. i wyniósł 10,54 proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł najbardziej w zestawieniu - o 9,48 proc. do 9,55 proc. Przed rokiem stacja ta była trzecia.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział spadł o 1,18 proc. do 6,70 proc.
Kolejny był kanał TV Puls, który awansował z siódmej lokaty. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,73 proc. (rok wcześniej było to 5,18 proc., co oznacza wzrost wynoszący 10,62 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,14 proc. (wzrost o 8,09 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.
19. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. wyniósł 1,36 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca, gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę.
Od 21. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,77 proc. udziału w listopadzie br. – rekordowy wynik w historii nadawania, WP - 0,56 proc., Nowa TV - 0,51 proc. oraz Metro - 0,47 proc.). Trzy pierwsze wyżej wymienione stacje odnotowały wzrosty względem listopada 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 63,83 proc. (największy w zestawieniu wszystkich kanałów), 9,80 proc. i 54,55 proc. Z kolei wynik Metra zmalał o 2,08 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T utrzymał Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 12,80 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 7,98 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 0,08 proc. do 12,50 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,60 proc., w dół o 3,59 proc.) i Jedynka (8,11 proc.; + 3,58 proc.).
1,58 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 47,27 proc. do 0,81 proc., też odnotował tutaj Zoom TV. Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciło Metro - było to 33,33 proc. do 0,40 proc.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem w DVB-T w listopadzie, TVN z największym spadkiem