„Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”
W maju br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Tygodnik Do Rzeczy” i „Wprost”. Wzrosty zanotowały m.in. „Polityka” oraz „Gość Niedzielny” będący liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w maju 2014 roku wyniosła 151 556 egz., czyli o 12,68 proc. więcej niż rok wcześniej. Był to największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), a jej wynik sprzedażowy wzrósł o 5,03 proc. do 127 411 egz. Stało się tak, bo magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej. Trzeba dodać, że do jednego z majowych wydań "Polityki" dołączono płytę DVD z filmem "Pod mocnym aniołem" i dokumentem "Pod mocnym Smarzolem". Mutacja ta kosztowała 29,99 zł.
Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. zmalała o 3,59 proc. i wyniosła 120 786 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 257 egz. po spadku o 16,37 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).
O wiele więcej, bo 30,33 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W maju br. sprzedawał się on średnio w liczbie 59 625 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 23,14 proc. i wyniosła 47 642 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 209 136 | 151 556 | 151 556 | 198 456 | 135 148 | 134 498 |
Polityka | 177 008 | 127 411 | 127 411 | 178 500 | 121 313 | 121 313 |
Newsweek Polska | 184 864 | 120 811 | 120 786 | 184 948 | 131 931 | 125 281 |
W Sieci | 166 097 | 77 257 | 77 257 | 195 364 | 92 395 | 92 385 |
Tygodnik Do Rzeczy | 144 385 | 68 550 | 59 625 | 191 500 | 95 087 | 85 587 |
Wprost | 117 998 | 118 103 | 47 642 | 153 500 | 133 310 | 61 989 |
Gazeta Polska | 122 627 | 42 113 | 41 380 | 135 704 | 52 348 | 51 618 |
Przegląd | 51 000 | 18 152 | 18 152 | 51 500 | 18 529 | 18 529 |
Tygodnik Powszechny | 41 000 | 18 456 | 18 006 | 40 000 | 19 106 | 16 239 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 490 300 | 298 893 | 298 893 | 492 514 | 327 257 | 327 257 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”