Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)
Polskie firmy prowadzące blogi robią to przede wszystkim, żeby budować swój wizerunek ekspercki i mniej formalnie komunikować z klientami. Najczęściej decyzję o uruchomieniu bloga podejmuje właściciel, prezes lub dyrektor.
Z badań przeprowadzonych rok po roku przez Dominika Kaznowskiego wynika, że mniej więcej dwie trzecie polskich blogów firmowych jest prowadzone od co najmniej roku. W ub.r. powstało mniej takich blogów niż w 2009 roku.
Polskie firmy zakładają i prowadzą blogi przede wszystkim, żeby bezpośrednio, mniej formalnie komunikować się z klientami oraz wyróżniać się na rynku eksperckim wizerunkiem.
Z inicjatywą uruchomienia bloga znacznie częściej wychodzą osoby ze ścisłego kierownictwa firmy niż szefowie lub pracownicy działów marketingu i PR.
Tylko nieco ponad 10 proc. blogujących firm prowadzi więcej niż jednego bloga.
Dla większości blogujących firm blog jest ważny lub bardzo ważny w komunikacji.
Tworzenie profesjonalnego, wiarygodnego wizerunku, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz budowanie relacji z klientami - to najważniejsze cele, jakie firmy stawiają przed prowadzonymi przez siebie blogami.
Większość blogujących firm jest zadowolona z celów i korzyści, które zostały osiągnięte dzięki blogom.
Badanie przeprowadził Dominik Kaznowski (ostatnio pełnomocnik zarządu Naszej Klasy ds. marketingu i public relations), współautor strony strony blogifirmowe.wordpress.com i współorganizator konkursu na najlepsze blogi firmowe w Polsce. Ankiety internetowe zebrano pod koniec 2009 roku oraz od 26 stycznia do 7 lutego br. Wypełniła je mniejsza część firm, które zarejestrowały swoje blogi w katalogu na blogifirmowe.wordpress.com.
Dołącz do dyskusji: Dlaczego i po co blogują polskie firmy (raport)