SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja pracująca dla Biedronki, IKEA i Netfliksa znów z zyskiem. Urosła o ponad jedną trzecią

W ub.r. agencja mediowa Wavemaker (należąca do koncernu WPP) zanotowała w Polsce wzrost przychodów o 37 proc. i rentowności netto z prawie 2 mln zł straty do 1 mln zł zysku.

Paweł Gala, CEO agencji Wavemaker Paweł Gala, CEO agencji Wavemaker

Przychody agencji Wavemaker w ub.r. sięgnęły 826,49 mln zł, po wzroście o 37,4 proc. z 601,63 mln zł. Wpływy z usług reklamowych poszły w górę z 589,06 do 806,86 mln zł, a z pozostałych usług - z 12,56 do 19,63 mln zł.

Agencja wyliczyła w sprawozdaniu, że w ub.r. kontynuowała obsługę m.in. sieci handlowej Biedronka, USP Zdrowie, IKEA, Netfliksa i Huawei oraz pozyskała jako klientów L'Oréal, EDP i MSC Cruises. Natomiast w efekcie przetargów straciła obsługę Fundacji DKMS i H&M.

Wpływy krajowe firmy poszły w górę z 543,87 do 763,59 mln zł, a te z zagranicy - z 57,76 do 62,89 mln zł. Przychody w ramach koncernu WPP zwiększyły się z 36,05 do 55,93 mln zł (na zeszłoroczną kwotę złożyło się głównie 21,38 mln zł od Wavemaker Global i 15,82 mln zł od GroupM.

- W roku 2023 Spółka osiągała przychody wynikające z rozszerzenia współpracy z dotychczasowymi klientami, wliczając sprzedaż usług jak Addressable TV, Marketing Automation, Data Science, E-commerce. Kontynuowany był też model profit-sharing od udziałowca GroupM, który świadczy usługi w zakresie organizacji internetowych kampanii reklamowych oraz zakupu kampanii radiowych, kinowych i outdoorowych - opisano w sprawozdaniu agencji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty operacyjne Wavemakera poszły w górę o 36 proc. - z 604,82 do 822,54 mln zł, z czego wydatki na usługi obce (czyli głównie powierzchnie reklamowe kupowane na potrzeby kampanii klientów) - z 577,27 do 791,97 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły zaś z 21,02 do 22,99 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,6 do 5,25 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 142 pracowników, o jednego więcej niż przed rokiem.

Na poziomie sprzedażowym brutto wynik spółki poszedł w górę z 3,19 mln zł straty do 3,93 mln zł zysku. Pozostałe wyniki rentowności osłabił spadek pozostałych wpływów operacyjnych z 2,77 mln do 222,5 tys. zł, przychodów finansowych z 259,6 do 32 tys. zł, a także wzrost kosztów finansowych z 1,78 do 2,41 mln zł i kwoty zapłaconego podatku dochodowego z -272,5 do 509,3 tys. zł.

W efekcie rentowność operacyjna poszła w górę z 713,5 tys. zł straty do 3,89 mln zł zysku, a na poziomie netto- z 1,96 mln zł straty do 1 mln zł zysku. Na koniec ub.r. agencja miała na rachunkach bankowych 33,41 mln zł, wobec 46,2 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Agencja pracująca dla Biedronki, IKEA i Netfliksa znów z zyskiem. Urosła o ponad jedną trzecią

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Captain obvious
"agencja znowu z zyskiem" no jak się pracuje dla takich dużych brandów to się ich mocno kosi na kasę i jest zysk. Agencje do kosza.
0 1
odpowiedź