SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

97 proc. polskich firm ma komputery

W ubiegłem roku 93 proc. przedsiębiorstw miało komputery, w tym roku wskaźnik ten wzrósł do 97 proc. Daje nam to jednak dopiero siódme miejsce od końca wśród krajów europejskich - wynika z danych GUS.

„Nie podlega dyskusji, że w dobie internetu wszystkie firmy powinny mieć komputery” – mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna  ekonomista PKPP Lewiatan.

„Poprawił się również dostęp firm do Internetu. W 2010 roku miało go już 96 proc. przedsiębiorstw, wobec 90 proc. w ubiegłem roku. Ale i w tej kategorii zajmujemy ósme miejsce od końca w Europie. Dostęp do Internetu mają wszystkie duże firmy. Natomiast 5 proc. małych przedsiębiorstw z internetu nie korzysta. Najgorzej sytuacja wygląda, co dziwi,  w sektorze zakwaterowania i wyżywienia, czyli w hotelach i restauracjach. Trudno sobie wyobrazić jak informować o ofercie, jak budować pozycję konkurencyjną na rynku jeśli firma nie ma dostępu do sieci.

Dzisiaj Internet służy firmom głównie do kontaktów z organami administracji publicznej i bankami. Korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem Internetu deklaruje 85 proc. przedsiębiorstw, co powinno pozwolić na obniżenie kosztów usług bankowych.

Ciągle tylko 65,5 proc. firm ma własną stronę internetową. Nawet w takiej branży jak informacja i komunikacja własną stronę internetową ma 91 proc. firm. Znacznie gorzej jest w firmach budowlanych i handlowych. W tej kategorii też lokujemy się na szarym końcu w Europie. Tymczasem brak strony internetowej osłabia wiarygodność przedsiębiorstwa (dzisiaj brak strony to właściwie brak firmy na rynku) i pozbawia je możliwości wykorzystywania szans rynkowych. Z informacji uzyskanych od przedsiębiorstw wynika, że własna strona internetowa służy przede wszystkim do informowania klientów o produktach i ich cenach (42 proc.) oraz ofertach pracy. ( 9 proc.).

Polskie przedsiębiorstwa, chociaż mają coraz większy dostęp do nowoczesnych technologii informacyjno-telekomunikacyjnych to jednak ciągle jeszcze nie potrafią ich efektywnie wykorzystywać dla potrzeb biznesowych” – dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
 

Dołącz do dyskusji: 97 proc. polskich firm ma komputery

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
amelia
no i jak komputery to za tym ida drukarki, czesto jeszcze atramentowe, nie sa zle jesli sie zamiennika tuszu do nich nie stosuje, bo wtedy to tylko klopot
0 0
odpowiedź