4fun Media z 24,8 mln zł wpływów i 2,8 mln zł zysku w 2015 roku
W ub.r. firma 4fun Media osiągnęła 24,79 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i 2,83 mln zł zysku netto. 19,65 mln zł wpływów spółki pochodziło ze sprzedaży reklam w jej trzech muzycznych kanałach telewizyjnych.
Przychody 4fun Media były w ub.r. o 3,16 mln zł, czyli 14,6 proc. wyższe niż w 2014 roku. Spółka osiągnęła też 2,83 mln zł zysku netto, wobec 6,4 mln zł straty netto rok wcześniej.
- Rok 2015 poświęciliśmy na budowę fundamentów grupy kapitałowej, które pozwolą nam umocnić pozycję rynkową oraz zanotować wzrost przychodów i zysków w kolejnych latach obrotowych na poziomie skonsolidowanym. Strategia dalszej dywersyfikacji przychodów 4fun Media. jest oparta o innowacje technologiczne. Polega ona na równoległym budowaniu trzech profit center (ośrodków wypracowujących zyski), wywodzących się z rynku telewizyjnego oraz rynku reklamowego - opisuje w raporcie giełdowym Rafał Baran, prezes 4fun Media.
Trzy główne źródła wpływów spółki to działalność telewizyjna (obejmująca m.in. sprzedaż czasu reklamowego) w formie kanałów muzycznych 4fun TV, 4fun Hits i 4fun Fit&Dance, cyfrowa reklama zewnętrzna w systemie digital signage (oparta na przejętej w październiku ub.r. firmie Screen Network) oraz usługi konsultingu i komunikacji marketingowej (świadczy je uruchomiona w ub.r. agencja reklamowa Bridge2Fun, której pierwszym klientem jesienią został T-Mobile Polska).
Przychody 4fun Media ze sprzedaży reklam telewizyjnych wyniosły w ub.r. 19,65 mln zł, o 1,27 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 7 proc. w górę). - Wzrost przychodów pochodzących z reklamy telewizyjnej, szczególnie w drugiej połowie roku, pozwolił nadrobić wcześniejsze straty w oglądalności i to mimo postępującego rozdrobnienia segmentu rynku kanałów i związanej z tym niższej oglądalności wszystkich kanałów muzycznych nadawanych na polskim rynku - komentuje firma w raporcie finansowym.
Pozostałe wpływy spółki wyniosły w sumie 5,14 mln zł i stanowiły 20,7 proc. jej wszystkich wpływów. - Kolejne kwartały przyniosą pogłębiającą się dywersyfikację przychodów spółki oraz systematyczny wzrost sprzedaży pochodzącej z innych źródeł niż reklama telewizyjna. Tym samym, przyszłe wyniki na poziomie skonsolidowanym powinny być w mniejszym stopniu niż dotychczas uzależnione od sezonowych wahań w oglądalności poszczególnych kanałów nadawanych przez 4fun Media - ocenia firma. Nie wyklucza też kolejnych akwizycji w nowych dla siebie segmentach rynkowych.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media z 24,8 mln zł wpływów i 2,8 mln zł zysku w 2015 roku