W poniedziałek, 9 czerwca na Stadionie Narodowym odbyła się konferencja adUniverse, w której udział wziął Fredrik Straussa – jeden z czołowych ekspertów rynku reklamy interaktywnej w Europie, zawodowo związanego z Grupą AdTaily. Podczas wydarzenia po raz pierwszy zaprezentował on zakres możliwości, jakie oferuje Grupa, która w czasie 5. lat przekształciła się z self-servisowej sieci reklamowej w powiązane z sobą, zaawansowane koncepcyjnie 4. biznesy AdTech.
HISTORIA GRUPY ADTAILY
Po raz pierwszy o sieci AdTaily zrobiło się głośno na przełomie 2008 i 2009 roku, kiedy rozpoczęła swoją działalność. Rok później w start-up pozyskał inwestora, którym została Agora SA. Wkrótce potem, w kwietniu 2009 roku nastąpiła oficjalna inauguracja jej działalności. System szybko zdobył popularność. W kolejnym roku prestiżowy magazyn CNBC Business uznał sieć AdTaily za jedną z 25. najbardziej innowacyjnych europejskich firm.
TRANSFORMACJA SIECI REKLAMOWEJ W GRUPĘ ADTAILY
Kluczem do sukcesu sieci AdTaily było stworzenie najprostszej formy zakupu reklamy online. Dzięki wykorzystaniu Widgetu reklamowego z usług sieci mógł korzystać każdy. Zakup reklam został bezprecedensowo uproszczony i przyśpieszony. Ponadto nie wymagał żadnej eksperckiej wiedzy.
W czasie 5. Lat Grupa AdTaily rozwinęła i udoskonaliła swoje produkty, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i profesjonalnych firm AdTech w Polsce. Z self-servisowej sieci reklamy przekształciła się w grupę powiązanych ze sobą, zaawansowanych koncepcyjnie spółek. Obecnie w skład Grupy AdTaily wchodzą 4. prężnie działające i wciąż rozwijające się brandy: AdTaily, Highway, Yield Bird i Codest. Niezmiennie jednak Grupa wciąż stawia na prostotę i funkcjonalność usług, jakie oferuje w dziedzinie reklamy online.
NOWE BRANDY GRUPY ADTAILY
Firma sukcesywnie rozwijała swój model biznesowy. Rozpoczęta w 2012 roku transformacja doprowadziła do wyodrębnienia czterech specjalistycznych brandów.
Po zmianach, marka AdTaily pozostała popularną i szeroko dostępną siecią reklamową. Dzięki niej klienci mają możliwość szybko i w prosty sposób przeprowadzić kampanię reklamową – niezależnie od jej wielkości.Popularność zdobywają również trzy nowe brandy Grupy AdTaily. Powstały w październiku 2013 roku Yield Bird świadczy usługi wyłącznie dla wydawców internetowych, a celem spółki jest skuteczne zwiększanie zysków ze sprzedaży ich powierzchni reklamowych bez ponoszenia ryzyka finansowego.
Kolejna marka, to powołany do życia również w październiku 2013 roku Highway. Biznes dedykowany jest współpracy przede wszystkim z domami mediowym i agencjami reklamowymi. Rozwija ona, na niespotykaną do tej pory w Polsce skalę, usługę zakupu mediów w Internecie metodą aukcyjną RTB.
Ostatnią marką Grupy AdTaily jest Codest. To software house, który łączy w sobie kompetencje zarówno consultingowe, jak i usługi stricte programistyczne dla klientów działających na rynku mediów i reklamy. Codest z powodzeniem realizuje projekty na rynku skandynawskim. Między innymi, na zlecenie Stampen Media Group, jednej z największych grup mediowych w Szwecji, stworzył mobilną platformę do zakupu mediów.