Do konkursu Innovation Award 2015 prace zgłosiły agencje komunikacji marketingowej, media, a także klienci. Najwięcej prac, 38, wpłynęło do kategorii Touchpoint. Dużą popularnością cieszyła się również kategoria Insight, w ramach której o nagrody będzie walczyć 28 prac. W pozostałych kategoriach zgłoszono kolejno: Interakcja (22), Technologia i Integracja (po 20) oraz Użyteczność (19) i Personalizacja (11).
„Bardzo nas cieszy tak duża liczba zgłoszeń. W tym roku w nowatorski sposób zdefiniowane zostały kategorie konkursowe. Pokazują nowe spojrzenie na to, co się dzieje na rynku w komunikacji i marketingu nie tylko w Polsce. Baliśmy się tej rewolucyjnej zmiany, ale - jak widać po liczbie zgłoszeń - niepotrzebnie. Innovation Award pokazał, jak należy dzisiaj i w najbliższym czasie myśleć o innowacji w tej branży.” - powiedziała Anna Zimecka, Project Director w SKM SAR.
Idea
Nowa filozofia i podejście do kategorii konkursowych, opracowane przez Komitet Organizacyjny i biuro konkursu, oznaczają koniec nagradzania działań komunikacyjnych w standardowo rozumianych kanałach komunikacji i mediach. Konkurs zrywa z tym podziałem. Obecnie to konsument jest centrum wokół którego, z którym i dla którego tworzony jest komunikat czy produkt. To on oczekuje od marek przede wszystkim zrozumienia jego oczekiwań i motywacji, umożliwienia łatwej, dwustronnej komunikacji, uznania jego indywidualności, nadążania za nim przez wszystkie touchpointy oraz ułatwiania życia m.in. dzięki technologii.
Jury
Formuła konkursu wymaga również odpowiedniego doboru jury. Oceni ono projekty pretendujące w tym roku do tytułu najbardziej innowacyjnych w polskiej komunikacji marketingowej i marketingu. Zgłoszone prace oceniać będzie 50-osobowe jury, pod przewodnictwem Michała Brańskiego, Członka Zarządu, VP Strategia, Grupa Wirtualna Polska oraz Marcina Dyczaka, Dyrektora Marketingu, Platformy Transakcyjne, Grupa Allegro i Bartłomieja Goli, General Partner & CEO, Speedup Venture Capital Group.
Głosowanie przebiegać będzie dwuetapowo. Najpierw poprzez ocenianie online wyłaniania jest short lista prac. Następnie, jurorzy spotykają się na zamkniętych obradach w celu zatwierdzenia nominacji oraz, w drodze głosowania, wyłonienia najlepszych prac. W każdej kategorii przyznane zostaną nominacje, wyróżnienia
i nagrody. Ilość wyróżnień i nagród nie będzie, jak w uprzednich edycjach konkursu limitowana. Jurorzy będą posługiwali się skalą dziewięciopunktową - każda praca, która otrzyma co najmniej 4 punkty będzie uhonorowana wyróżnieniem, a od 7 wzwyż – nagrodą. Obrady I etapu odbywają się w dniach 16.03 – 01.04, a II etapu
9 kwietnia.
Zmieniamy zasady gry
Po raz pierwszy na Gali zostaną wręczone nagrody specjalne „GAME CHANGER” w kategoriach Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku – za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania/idee w branży komunikacji marketingowej, marketingu, mediach i biznesie, które miały wpływ nie tylko na obraz naszej rzeczywistości dzisiaj, ale również na jej kształt w przyszłości. Chcemy wyróżnić osobę, firmę i wydarzenie – prekursorów zmian, wobec których rynek nie mógł i nie może pozostać obojętny. Spośród kandydatur, które zdobędą najwięcej głosów Jury konkursu wybierze zwycięzców.
Również jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award, 13 maja 2015 roku w Teatrze Polskim
w Warszawie. Podczas Gali poznamy również najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions, który będzie reprezentował Polskę na tegorocznym Festiwalu Cannes Lions.
Więcej na: www.innovationad.pl