TVP1 i TVN liderami. „Teleexpress” przed „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Teleexpress”, „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 16 do 22 listopada - najwięcej widzów zgromadziło niedzielne wydanie „Teleexpressu” w TVP1. Kilkuminutowa audycja, nadana w przerwie transmisji PŚ w skokach narciarskich, miała średnio 4,10 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,50 mln widzów (emisja 16 listopada; 5. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,51 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,18 mln oglądających (emisja 22 listopada; 14. lokata).
Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „M jak miłość” z 17 listopada. Tego dnia produkcję śledziło 4 mln widzów (26,76 proc. udziału).
Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,84 mln widzów, co przełożyło się na 25,31 proc. udziału.
Czwarte miejsce zajął indywidualny konkurs PŚ w skokach narciarskich, który odbył się w niedzielę w Wiśle. W TVP1 miał średnio 3,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,07 proc.
„M jak miłość” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,35 mln osób, co dało TVP2 24,36 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,33 mln widzów w TVP1; 22,91 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (1,27 mln w TVN; 25,83 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, TVP2 wyprzedziła TVN
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,11 pkt. proc. do 10,37 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,82 proc. (spadek o 0,04 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,79 proc. (do góry o 0,31 pkt. proc.).
Na czwartą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 0,18 pkt. proc. do 7,50 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,28 proc. do 33,48 proc.
TVN24 na czele stacji informacyjnych
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,05 pkt. proc. do 6,13 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,08 proc. udziału; - 0,14 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,24 proc.; - 0,10 pkt. proc.). Kanały newsowe w zeszłym tygodniu m.in. nadal obszernie relacjonowały aktualną sytuację związaną z COVID-19.
Z dziewiątego na siódme miejsce awansowała Siódemka, której udział zwiększył się o 0,29 pkt. proc. do 3,84 proc.
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,14 pkt. proc. do 9,66 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,86 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,62 pkt. proc. do 6,21 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,14 pkt. proc. do 6,06 proc.).
Na piątym miejscu umocniła się Siódemka. Stacja miała 5,47 proc. udziału, po wzroście o 0,43 pkt. proc.
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (8,94 proc.; w dół o 0,08 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami. „Teleexpress” przed „M jak miłość”