Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 101 475 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,96 proc. do 55 618 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 759 egz., po spadku o 15,78 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 239 egz. (obniżyła się ona o 9,90 proc.).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 17 492 egz., po spadku o 15,43 proc.
ZKDP | I kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 158 677 | 101 475 | 101 475 | 159 970 | 106 191 | 106 191 | -4,44% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 96 760 | 55 766 | 55 618 | 124 024 | 64 694 | 64 644 | -13,96% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 017 | 23 789 | 23 759 | 59 977 | 28 304 | 28 211 | -15,78% |
Newsweek Polska Historia | 42 999 | 21 317 | 21 239 | 50 327 | 23 699 | 23 573 | -9,90% |
Focus Historia | 35 700 | 17 492 | 17 492 | 43 348 | 20 684 | 20 684 | -15,43% |
W marcu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 11,92 proc. do 103 032 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 483 egz., po spadku o 19,96 proc.
Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 24 959 sprzedanych egz. Tytuł ten odnotował stratę, wynoszącą 8,45 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (22 564 egz.; w dół o 0,48 proc.), a najsłabiej wypadł magazyn „Focus Historia” (13 965 egz.; spadek o 25,74 proc. - największy wśród pism popularnonaukowych i historycznych).
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 159 971 | 103 032 | 103 032 | 159 955 | 116 970 | 116 970 | -11,92% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 101 500 | 57 533 | 57 483 | 133 939 | 71 870 | 71 820 | -19,96% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
W Sieci Historii | 57 002 | 24 989 | 24 959 | 59 970 | 27 333 | 27 263 | -8,45% |
Newsweek Polska Historia | 42 502 | 22 636 | 22 564 | 49 995 | 22 918 | 22 672 | -0,48% |
Focus Historia | 35 000 | 13 965 | 13 965 | 42 000 | 18 805 | 18 805 | -25,74% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane