“Wprost” zawiesił uczestnictwo w Polskich Badaniach Czytelnictwa
Wyniki czytelnictwa tygodnika “Wprost” (AWR “Wprost”) od lipca br. nie są prezentowane w ramach analiz dostarczanych przez Polskie Badania Czytelnictwa. Wydawca zawiesił bowiem korzystanie z tych badań i zastanawia się nad całkowitą rezygnacją z nich.
- Biuro reklamy PMPG testowo zawiesiło korzystanie z badania prowadzonego przez PBC. Ze względów regulaminowych będziemy jednak objęci nim do końca roku 2013 i dane będą niebawem dostępne w systemie - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager Platformy Mediowej Point Group, właściciela AWR “Wprost”.
Wydawca tygodnika analizuje obecnie, czy pozostać w PBC w 2014 roku z uwagi - jak wyjaśnia Pawłowska-Pojawa - “na coraz mniejsze korelacje decyzji jego partnerów handlowych z danymi zawartymi w relatywnie kosztownym badaniu”. - Poza czynnikiem kosztowym decydująca dla nas jest kwestia użyteczności badania, w tym fakt, czy w sposób wystarczający oddaje ono wiarygodnie czytelnictwo wersji elektronicznych (wydań cyfrowych), które w gruncie rzeczy każdy z wydawców jest w stanie analizować samodzielnie - mówi nam PR manager PMPG.
Badaniem prowadzonym przez PBC nie jest objęty drugi tygodnik należący do PMPG - “Do Rzeczy”, wydawany przez spółkę zależną Orle Pióro.
Z danych PBC wynika, że w I półroczu br. czytelnictwo “Wprost” wynosiło 6,12 proc., co dawało temu tytułowi drugie miejsce wśród tygodników opinii za “Newsweekiem” (8,47 proc.), a przed “Polityką” (5,38 proc., więcej na ten temat).
Dane ZKDP pokazują, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika “Wprost” w sierpniu br. wyniosła 60 981 egz. (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: “Wprost” zawiesił uczestnictwo w Polskich Badaniach Czytelnictwa
na głowę już nic nie pomoże, ale może chociaż na nogę