SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty

W zeszłym kwartale Merlin Group, właściciel kilku sklepów internetowych, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 39,6 proc. do 5,14 mln zł, a jej strata netto zmalała z 3,95 do 2,09 mln zł. - Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży - podkreślają władze firmy.

Zarząd Merlin Group w liście do interesariuszy podkreśla, że w pierwszym kwartale br. zakończył optymalizację procesów i kosztów. - Koszty najmu powierzchni biurowej zostały ograniczone o ponad 50 proc., podobnie jak koszty związane z magazynem. Procesy logistyczne zostały zweryfikowane i usprawnione pozwalając spółce przy mniejszych kosztach obsłużyć tą samą lub nawet większą ilość zamówień - wyliczono.

W marcu br. w serwisie Merlin.pl wprowadzono system AI Smart Search oparty na sztucznej inteligencji wyszukiwarka produktów. W przyszłości ma on zostać wdrożony w kolejnych e-sklepach należących do firmy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- W miesiącu styczniu rozpoczęliśmy szereg długofalowych działań związanych ze działaniami SEO. Efekty wdrożonego planu pracy nad SEO widoczne będą w długim okresie i powinny przyczynić się do zwiększenia efektywności sprzedaży. W minionym kwartale Spółka rozpoczęła długofalowy proces inwestycji w marketing oparty na influencerach - dodał zarząd.

Koszty 38 proc. w dół, mniejsza strata

Wydatki operacyjne Merlin Group w zeszłym kwartale wyniosły 6,71 mln zł, co wobec 10,91 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 38,5 proc.

Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 7,15 do 4,05 mln zł, nakłady na usługi obce - z 2,5 do 1,67 mln zł, a na wynagrodzenia - z 800,3 do 640,2 tys. zł. Zarząd podkreśla, że marża zwiększyła się rok do roku o 35 proc.

Rentowność firmy poprawiła się, ale pozostaje ujemna. Strata sprzedażowa zmalała z 2,39 do 1,56 mln zł, strata operacyjna - z 2,34 do 1,53 mln zł, strata brutto - z 3,78 do 2,08 mln zł, a strata netto - z 3,95 do 2,09 mln zł.

- Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży - zapowiedziały władze Merlin Group.

Merlin Group z nowym prezesem, zmiany w radzie nadzorczej

Do Merlin Group oprócz Merlin.pl należą e-sklepy Topmall.ua, CDP.pl, Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Smarkacz.pl i Mestro.pl.

W listopadzie ub.r. prezesem firmy został Przemysław Żbikowski. Zastąpił na tym stanowisku Annę Prymakowską, która objęła funkcję wiceprezes OEX E-Business. Natomiast na początku marca br. z zarządu Merlin Group odeszła Agnieszka Wójcik.

W ostatnich dniach z radą nadzorczą firmy pożegnali się Aniela Hejnowska (zasiadała w niej od grudnia 2019 roku), Henryk Dyjas (od grudnia ub.r.) i Marcin Fryda (od listopada 2016 roku).

W radzie pozostają Mariusz Minasiewicz (od grudnia ub.r., jest przewodniczącym), Leszek Ortyński i Justyna Romańczuk (oboje też od grudnia ub.r.) i Grzegorz Kostrzewa (od czerwca 2019 roku).

Głównym akcjonariuszem Merlin Group od kilku miesięcy jest Marek Belniak, ma walory stanowiące 40,34 proc. kapitału. W piątek kurs firmy na rynku bocznym warszawskiej giełdy wynosił 18 groszy, co daje 74,05 mln zł kapitalizacji.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciasny Wiesiek
Tonacego okretu juz nie da sie uratowac . .
0 0
odpowiedź
User
Jap
Niestety, nic sie nie uda. Ukraincy nie bardzo czuja internet, to raz, a dwa maja fatalne kadry. O SEO to oni pojecia nie maja, tak samo jak o e-commerce. Infuencerzy w tym biznesie nic nie pomoga. Trzeba serio duzo zmienic ale najpierw musza chciec i pozyskac know how
0 0
odpowiedź