Właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp promuje pielęgnowanie odzieży
„Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj” - to hasło kampanii edukacyjnej koncernu LPP, do którego należą marki Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay. Akcja poświęcona jest pielęgnacji odzieży.
O tym jak nasze nawyki mogą wpływać nie tylko na ubrania, ale też na oszczędność wody, energii i emisji CO2 do atmosfery mówi nowa kampania edukacyjna LPP „Dbaj o ubranie”.
LPP postanowiła sprawdzić w jaki sposób Polacy dbają o ubranie i jakie mają nawyki z tym związane. Zrealizowane w tym celu we współpracy z firmą ARC Rynek i Opinia badanie dostarczyło firmie nie tylko aktualnych danych dotyczących sposobów użytkowania ubrań, ale także informacji na temat świadomości Polaków w temacie pielęgnacji odzieży.
Badanie pokazuje, że nadal znacząca grupa (30 proc.) nie wie czym jest zrównoważona moda, a spor grupa osób (17 proc.) nadal wyrzuca nienoszone już ubrania do śmieci. Zdecydowanej większości (73 proc.) hasło ekologia kojarzy się z segregacją śmieci, a zaledwie dla 4 proc. badanych oznacza to dbanie o to co posiadają.
- Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału produktów przyjaznych środowisku w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. To jest nadrzędny cel naszej nowej kampanii „Dbaj o ubranie”. Jak pokazało badanie, wielu z nas nadal nie wie, że pielęgnując ubrania w odpowiedni sposób, można nie tylko przedłużyć ich żywotność, oszczędzić pieniądze, ale i ograniczyć nasz ślad węglowy. Dlatego mamy nadzieję, że zaproponowane w ramach projektu narzędzia czy porady pozwolą nam to zmienić i pomogą naszym klientom podejmować świadome decyzje. Realizując naszą kampanię chcemy pokazać, że codzienne nawyki dot. pielęgnacji odzieży również mają wpływ na przyszłość naszej planety - mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.
Kampania „Dbaj o ubranie” z LPP
Kampania „Dbaj o ubranie” jest odpowiedzią LPP na potrzebę promowania świadomego korzystania z odzieży w sposób pozwalający na wydłużenie jej życia. Przygotowana w ramach kampanii strona internetowa dbajoubranie.pl, a na niej praktyczne porady i narzędzia, takie jak chatbot czy kalkulator emisji, mają pomóc zrozumieć wszystkim nam – konsumentom, że zmiana naszych przyzwyczajeń nie tylko dotyczących prania, ale także suszenia, prasowania i przechowywania odzieży, przyczynia się do ograniczenia jej zużycia.
Kampanię LPP wspierają eksperci z Łódzkiego Instytutu Technologicznego (Sieć Badawcza Łukasiewicz), Instytutu Zrównoważonego Rozwoju Uczelni Łazarskiego oraz firma doradcza Deloitte. Do projektu zostali także zaproszeni ambasadorzy, którzy wspierają kampanię utożsamiając się z wpisanymi w nią wartościami.
Akcja „Dbaj o ubranie” stanowi uzupełnienie zobowiązań podejmowanych przez LPP na rzecz ograniczenia wpływu na środowisko. Realizując przyjętą w 2019 r. strategię zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet”, polska spółka odzieżowa rozszerza jednocześnie zakres swoich działań zwracając uwagę na te obszary, w których ma szansę realizować ambitne, ale i realne cele.
Dołącz do dyskusji: Właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp promuje pielęgnowanie odzieży