SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wideo „3EKIPA” z nowym rekordem dynamiki przyrostu wyświetleń na polskim YouTube

Teledysk krakowskiej grupy twórców internetowych, będący jednocześnie promocją pierwszego singla “3KIPA” Ekipy i albumu „SEZON 3” pobił rekord dynamiki przyrostu wyświetleń na polskim YouTube. Obecnie ma 13 mln wyświetleń po 5 dniach od publikacji.

fot. screen z teledysku Ekipy fot. screen z teledysku Ekipy

Wideo, będące podsumowaniem „Sezonu 2” Ekipy i zapowiadający album „Ekipa - Sezon 3” jest zapowiedzią płyty, którą można zamówić już w przedsprzedaży. Śpiewają na niej influencerzy - wszyscy członkowie Ekipy, która powstała w 2018 roku, a której twórcą jest jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów Karol Friz Wiśniewski. Przy produkcji płyty brali udział m.in. B.R.O, Cleo, Donatan i Jacek Pala „Jacuś”

Teledysk „3Ekipa” od momentu publikacji cieszył się olbrzymią popularnością - do niedzieli w południe utrzymywał 1. pozycję w „Karcie na czasie” na polskim YouTube. Odtworzyło go ponad 13 milionów osób, a ta liczba ciągle rośnie. W dobę wideo wyświetliło 3,7 mln osób, co oznacza, że dotychczasowy rekord - pod względem dynamiki przyrostu wyświetleń na polskim YT został pobity. Należał on do Sylwestra Wardęgi i filmu o psie-pająku - został opublikowany ponad 6,5 roku temu. Dotychczas wyświetlono go 182 mln razy.

Zmiana strategii, treści dla starszych odbiorców

Marcin Pyć, head of content strategy and analytics w LTTM podkreśla, że różnica między wideo polega na tym, że „3Ekipa” to klip muzyczny, dlatego nie można porównywać go 1:1 do materiałów sprzed lat, takich jak np. "Pies Pająk".

- Tym bardziej, że wideo Sylwestra Wardęgi swoją popularność zdobyło głównie poza Polską – te treści nazbyt różnią się pod kątem sposobu oglądania. Utwory muzyczne odtwarzane są kilka, a nawet kilkanaście razy przez tego samego użytkownika, dlatego liczba unikalnych użytkowników w porównaniu do wyświetleń często stanowi mniej niż 30-50 proc. Nie zmienia to jednak faktu, że wynik "3KIPY" nadal robi ogromne wrażenie i pokazuje, jak dużo pracy włożyli w to twórcy oraz jak długą drogę pokonali - ocenia Marcin Pyć w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl.

Zaznacza także, że content Ekipy mocno ewoluował na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

- W czasie trwania 2. sezonu znacząco zmieniła się częstotliwość publikowania filmów na kanale Friza, jak również ich ton i charakter. Treści "family friendly" stopniowo zostały zastąpione tymi skierowanymi do starszych odbiorców. Np. alkohol czy wulgaryzmy wcześniej na kanale były całkowicie nieobecne. Jest to zapewne strategia zakładająca poszerzenie grupy docelowej, niesie jednak ze sobą zarówno ryzyko utraty spójności - w porównaniu do wcześniejszej komunikacji, jak i - nieco większe - utraty atrakcyjności w oczach części reklamodawców. Promowanie imprezowego stylu życia w przerysowanym luksusie okraszone alkoholem i wulgaryzmami, połączone z popularnością muzyki klubowej na YouTube to na pewno recepta na wysoką oglądalność i popularność - i to jest ogromny sukces. Ryzykowna pozostaje jednak kwestia czy reklamodawcy i algorytmy YouTube'a określające "brand friendliness" treści, przy których wyświetlane są reklamy, będą tego samego zdania - sugeruje ekspert. Z całą pewnością będę jednak obserwował dalsze poczynania Ekipy i kierunek, który obiorą w ramach Sezonu 3 i przyszłych publikacji - podsumowuje Marcin Pyć, head of content strategy and analytics w LTTM.

Friz wyda gry, chce wejść na giełdę

Na początku tego roku spółka Ekipa Games, za którą stoi youtuber Karol „Friz” Wiśniewski, wyda przynajmniej dwie gry, które przygotuje notowane na giełdzie studio T-Bull, tworzące głównie gry mobilne.

Z kolei w lutym br. ekipa podpisała list intencyjny dotyczący negocjacji w sprawie połączenia się z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym. Spółki ustaliły, że warunki współpracy do 19 marca zostaną spisane w umowie term sheet. Prawie 12 proc. akcji Ekipy objął JR Holding, który pomaga jej w debiucie giełdowym.

Dołącz do dyskusji: Wideo „3EKIPA” z nowym rekordem dynamiki przyrostu wyświetleń na polskim YouTube

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kor
To może mieć nawet 123 miliony wyświetleń. I nadal będzie to badziewie,
0 0
odpowiedź
User
kb
Na cholere jakis randomek z lifetube w materiale skoro friz jest w agencji get hero. Wypowiada sie gosc z sieci w ktorej siedzi Ator, Nanami chan czy Kruszwil i pier... o brand friendly. Komedia hipokryzji.
0 0
odpowiedź
User
Bolkowizm
Klasycznie LTTM musi podpiąć się pod kogoś sukces
0 0
odpowiedź