SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W reklamie mobilnej najskuteczniejsze duże formaty i wiele produktów na jednym banerze

Biorąc pod uwagę skuteczność reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, na potencjalnych klientów najlepiej działają duże formaty i większa liczba produktów na jednym banerze - wynika z analizy RTB House.

Analizy pokazują, że średni CTR (relacja pomiędzy liczbą kliknięć i wyświetleń) reklam na urządzeniach mobilnych jest wyższy od tych na komputerach i oscyluje w granicach 0,84 proc. na smartfonach i 0,87 proc. na tabletach (vs. 0,73 proc. na komputerach).

Na klikalność reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych znacząco wpływa liczba produktów promowanych na banerach. Wyniki analiz RTB House wskazują, że najwyższy CTR osiągają kreacje, na których prezentowanych jest 12 produktów (1,4 proc. na smartfonach i 1,3 proc. na tabletach). Reklamy emitowane na smartfonach działają znacznie lepiej niż banery promujące 3 lub 6 ofert, osiągając wyniki o kolejno 52 proc. i 43 proc. lepsze. Z kolei na tabletach reklamy z 12 produktami są o 19 proc. efektywniejsze niż te z 6 i o 39 proc. skuteczniejsze niż te z 3 ofertami.

Na podstawie dokonanych analiz możliwe jest również wskazanie najmniej skutecznych kreacji. Na smartfonach najniższe CTR-y notują banery zawierające 5 produktów – ich współczynnik klikalności jest 6-krotnie niższy od tych osiąganych przez kreacje z 12 ofertami. Natomiast na tabletach są to banery z 1 ofertą - ich CTR jest 5 razy niższy niż w przypadku najczęściej klikanych banerów.

Eksperci z RTB House przeanalizowali także trzy najpopularniejsze rozmiary banerów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych: 300 x 250, 320 x 100 i 320 x 50 pikseli. Najefektywniejszym formatem okazał się 300 x 250 - jego średni CTR na smartfonach wyniósł 1,03 proc., co stanowiło odpowiednio 186 proc. i 133 proc. więcej niż w przypadku pozostałych rozmiarów. Te same kreacje na tabletach uzyskały średni CTR na poziomie 1,04 proc., co oznacza o 305 proc. lepszy wynik niż formatu 320 x 100 i o 174 proc. lepszy niż 320 x 50.

Dane dotyczące skuteczności reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych zostały uzyskane na podstawie kampanii reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, prowadzonych przez RTB House w niemal 40 krajach. Analizą objęto wybrane kampanie realizowane przez firmę w kwietniu 2016 r.

Dołącz do dyskusji: W reklamie mobilnej najskuteczniejsze duże formaty i wiele produktów na jednym banerze

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zen
Od kiedy tata klikalnosc nazywa sie skutecznoscia ? Male ekrany telefonow toi czesciej sie myla uzytkownicy i czesciej klikaja.
0 0
odpowiedź