W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP
Z internetu korzysta 61,4 proc. Polaków, czyli 18,51 mln osób - wynika z badania NetTrack. Facebook prześcignął Onet i Wirtualną Polskę pod względem rozpoznawalności, ale nie pod względem odwiedzalności.
Podsumowanie fal badania NetTrack zrealizowanych w ub.r. pokazuje, że poziom penetracji internetu wzrósł o 4,6 pkt proc. - z 56,8 proc. w 2012 roku do 61,4 proc. w 2013.
Tym samym w przeliczeniu na populację z sieci korzystało w ub.r. 18,51 mln Polaków, o ponad milion więcej niż rok wcześniej.
Struktura polskich internautów co do płci i wieku pozostała prawie niezmienna. Natomiast w ub.r. po raz pierwszy zapytano użytkowników sieci o miejsce zamieszkania. Okazuje się, że 35 proc. żyje na wsi, 23 proc. w miastach do 100 tys. mieszkańców, 18 proc. w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców, a 13 proc. w aglomeracjach z ponad 500 tys. mieszkańców.
Niezmiennie najpopularniejszym i najczęściej odwiedzanym serwisem jest Google, który w skali roku zyskał pod oboma względami. Z kolei rozpoznawalność Facebooka wzrosła z 36,2 do 43,6 proc., dzięki czemu wyprzedził on Onet i Wirtualną Polskę, które też zanotowały wzrosty, ale mniejsze. NK.pl kojarzy już tylko 18,9 proc. internautów, o 4,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2013 r.
Jeśli chodzi o odwiedzalność w skali miesiąca, to Onet nadal wyprzedza Facebooka, tak samo jak YouTube, którego rozpoznawalność jest dwa razy niższa niż faktyczne korzystanie z niego (28,6 wobec 63,1 proc.).
Profil internautów |
||
|
I - XII 2013 |
I - XII 2012 |
Płeć |
|
|
mężczyźni |
49% |
49% |
kobiety |
51% |
51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|
|
Kategoria wieku |
|
|
15-24 lata |
25% |
27% |
25-39 lat |
40% |
40% |
40-59 lat |
29% |
28% |
60 lub więcej |
6% |
6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Miejsce zamieszkania |
||
miasta ponad 500 tys. |
13% |
- |
miasta 200-499 tys. |
10% |
- |
miasta 100-199 tys. |
8% |
- |
miasta 20-99 tys. |
20% |
- |
miasta do 20 tys. |
13% |
- |
wieś |
35% |
- |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Ranking |
||
|
I - XII 2013 |
I - XII 2012 |
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
62,4% |
61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
49,5% |
54,2% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
43,6% |
36,2% |
ONET (www.onet.pl) |
42,5% |
41,3% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
40,2% |
38,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
28,6% |
22,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
19,3% |
20,6% |
NK.PL (www.nk.pl) |
18,9% |
23,0% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
11,7% |
11,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) |
9,9% |
- |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
93,1% |
90,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
65,3% |
66,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
63,1% |
59,8% |
ONET (www.onet.pl) |
55,7% |
53,9% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
52,0% |
49,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
47,2% |
45,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
31,9% |
33,1% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
31,8% |
34,3% |
NK.PL (www.nk.pl) |
25,0% |
39,9% |
CENEO (www.ceneo.pl) |
19,0% |
- |
Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 18,5 mln internautów, Facebook wyprzedził Onet i WP