SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Vogue Polska” z pierwszym zyskiem. Urósł na reklamach

Wydawca polskiej edycji magazynu „Vogue” w ub.r. osiągnął pierwszy zysk netto, po pięciu latach dużych strat. Przychody firmy poszły w górę prawie o jedną czwartą.

Wydająca „Vogue Polska” spółka Visteria w ub.r. wypracowała 37,07 mln zł przychodów, o 24,4 proc. więcej niż rok wcześniej (29,81 mln zł). To rekordowy wynik w historii firmy, która na dobre prowadzi działalność od początku 2018 roku, gdy wprowadzono do sprzedaży polską edycję magazynu.

W 2019 roku Visteria miała 19,21 mln zł wpływów, rok później po wybuchu epidemii zmalały one do 13,88 mln zł, a w 2021 roku pierwszy raz przekroczyły pułap 20 mln zł, sięgając 22,35 mln zł.

„Vogue” zarabia głównie z reklam

Spółka nie ujawnia w sprawozdaniach finansowych, ile dokładnie zarabia ze sprzedaży „Vogue Polska” i jego wydań specjalnych (w ub.r. pojawiło się kolejne - „Vogue Sport and Wellness”), a ile z usług reklamowych. Natomiast w ub.r. wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów (czyli głównie magazynów drukowanych) wzrosły z 3,03 do 3,21 mln zł, a te z produktów (przede wszystkim usług marketingowych) poszły w górę z 26,77 do 33,86 mln zł.

- Po zakończeniu pandemii wróciliśmy do organizacji eventów oraz konferencji. Tworzyliśmy edycje podcastów i staraliśmy się wspierać polską kulturę i polski dizajn - wyliczono w sprawozdaniu za ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna wydawnictwa kosztowała w ub.r. 36,66 mln zł, o 17,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwszy raz koszty operacyjne były niższe od przychodów. Wydatki na usługi obce zwiększyły się rok do roku z 15,79 do 19,17 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,32 do 5,04 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,79 do 3,03 mln zł. Natomiast wartość sprzedanych towarów i materiałów zmniejszyła się z 7,84 do 7,07 mln zł.

Pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się minimalnie - ze 113 do 111,2 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły ze 193,3 do 253,9 tys. zł.

Zysk po 15 mln zł strat

Rentowność Visterii pierwszy raz była dodania. Na poziomie sprzedażowym brutto poszła w górę z 1,37 mln zł straty do 413,3 tys. zł zysku, na operacyjnym - z 1,33 mln zł straty do 392,1 tys. zł zysku, a na poziomie netto - z 1,51 mln zł straty do 172,7 tys. zł zysku.

To pierwszy zysk w historii spółki. W 2018 roku jej strata netto wyniosła 5,63 mln zł, rok później 4,93 mln zł, w 2020 roku 3,18 mln zł, a w 2021 - 1,72 mln zł.

98 proc. udziałów firmy ma luksemburska spółka Iris Investments 4, a 2 proc. - prezes Michał Jordan. Zeszłoroczny zysk netto postanowili przeznaczyć na kapitał zapasowy.

W 2019 roku do kapitału Visterii dopłacono 5,55 mln zł, w efekcie na koniec tamtego roku kapitał własny spółki wynosił 6,31 mln zł. Na koniec ub.r. miał wartość 2,19 mln zł, wobec 2,03 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: „Vogue Polska” z pierwszym zyskiem. Urósł na reklamach

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenek
Byle apteka zarabia więcej.
odpowiedź
User
Domek mediowy
Jak ktoś wie ile naprawdę sprzedają niech napisze.
odpowiedź
User
inside
Jak ktoś wie ile naprawdę sprzedają niech napisze.
niecałe 400 egzemplarzy
odpowiedź