„Viva!” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół
Dwutygodnik „Viva!” i miesięcznik „Twój Styl” w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam o 60-75 proc. więcej niż rok wcześniej, za to przychody tygodnika „Wprost” zmalały o prawie jedną trzecią. Wpływy wszystkim magazynów wzrosły o 17 proc.
W styczniu br. magazyny zarobiły na reklamach 202,72 mln zł, o 29,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 17 proc. - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie największe przychody reklamowe zanotował miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - wyniosły one 17,34 mln zł, o 61,3 proc. więcej niż przed rokiem. Z kolei na drugie miejsce awansował dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska), którego wpływy wzrosły aż o 74,6 proc., do 10,3 mln zł. Z drugiej na trzecią pozycję przesunął się „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 8,05 mln zł, o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z grona dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam magazynów wypadły w styczniu br., a obecne w rankingu w styczniu ub.r., takie tytuły jak „Newsweek Polska”, „Forbes”, „Przyjaciółka” i „Teleprogram”. W ich miejsce pojawiły się „Świat kobiety”, „Uroda życia”, „Pani” i „Polityka”.
Wśród tytułów, które utrzymały się w zestawieniu rok po roku, największy spadek wpływów reklamowych zanotował tygodnik „Wprost” - wyniosły one 5,31 mln zł, o 32,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody „Kropki TV” zwiększyły się o 41,4 proc. do 5,6 mln, a „Poradnika Domowego” - o 47,2 proc. do 5,29 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 10 750 525 zł | 17 341 469 zł | 61,3 |
VIVA | 5 853 450 zł | 10 297 114 zł | 74,6 |
TELE TYDZIEŃ | 7 841 785 zł | 8 049 085 zł | 2,6 |
ŚWIAT KOBIETY | b.d. | 6 266 055 zł | b.d. |
KROPKA TV | 3 961 075 zł | 5 600 000 zł | 41,4 |
URODA ŻYCIA | b.d. | 5 316 250 zł | b.d. |
PANI | b.d. | 5 315 810 zł | b.d. |
WPROST | 7 804 400 zł | 5 311 242 zł | -32,1 |
PORADNIK DOMOWY | 3 622 646 zł | 5 286 805 zł | 47,2 |
POLITYKA | b.d. | 5 116 300 zł | b.d. |
wszystkie tytuły | 173 300 462 zł | 202 719 878 zł | 17 |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół