Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl na czele serwisów tygodników opinii, DoRzeczy.pl przed TygodnikPowszechny.pl
Wśród serwisów związanych z tygodnikami opinii najwięcej użytkowników ma Newsweek.pl, a najwięcej odsłon - wPolityce.pl i Niezalezna.pl. Bardzo duże wzrosty zasięgu zanotowały Polityka.pl i Wprost.pl, a rozbudowana jesienią ub.r. witryna „Do Rzeczy” miała wyższą odwiedzalność niż serwis „Tygodnika Powszechnego”.
W grudniu ub.r. Newsweek.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 2,98 mln realnych użytkowników (czyli 10,83 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 11,49 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio cztery minuty i 31 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Newsweek.pl jest liderem wśród serwisów tygodników opinii pod względem liczby odsłon, przy czym zdecydowanie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania osiągnęły zajmujące kolejne miejsca wPolityce.pl (Fratria) związany z „W Sieci” oraz „Niezalezna.pl” (Słowo Niezależne) związana z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”. Zdecydowaliśmy się uwzględnić je w zestawieniu, bo co prawda nie działają pod markami tych tytułów prasowych, ale zawierają fragmenty wielu z zamieszczonych w nich teksów. Ich profil jest podobny jak w przypadku Newsweek.pl czy Wprost.pl: publikowane są dodatkowe komentarze publicystów oraz wiele bieżących informacji.
W zeszłym miesiącu wPolityce.pl przy 1,72 mln użytkowników zanotowało 40,27 mln odsłon i 41:41 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika, a Niezalezna.pl - 1,6 mln użytkowników, 34,25 mln odsłon i 28:31 minuty średniego czasu korzystania. Ponadto wSieci.pl (będące jedynie internetową wizytówką tygodnika „W Sieci”) miało 89,9 tys. użytkowników i 374,7 tys. odsłon, a GazetaPolska.pl - 224,4 tys. użytkowników i 1,09 mln odsłon.
Polityka.pl osiągnęła wyższe wyniki niż Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - pierwszy serwis zanotował 1,47 mln użytkowników, 8,53 mln odsłon i 5:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, a drugi - 1,3 mln użytkowników, 5,23 mln odsłon i 2:48 przeciętnego czasu korzystania.
Serwis DoRzeczy.pl na początku listopada został uruchomiony w nowej, rozbudowanej wersji. W grudniu odwiedziło go 391,6 tys. użytkowników, wykonując 2,18 mln odsłon i spędzając w nim średnio po 7:02 minuty. Witryna osiągnęła zdecydowanie wyższe statystyki od serwisu „Tygodnika Powszechnego” (185,7 tys. użytkowników i 817,4 tys. odsłon), a niższe od strony „Gościa Niedzielnego” (593,7 tys. użytkowników i 3,75 mln odsłon).
Witryny tygodników „Angora”, „Fakty i mity” oraz „Nie” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.
Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r. |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
newsweek.pl |
2 981 965 |
11 490 575 |
224 766 |
0:04:31 |
10,83% |
wpolityce.pl |
1 720 528 |
40 266 671 |
1 195 373 |
0:41:41 |
6,25% |
niezalezna.pl |
1 600 566 |
34 252 064 |
760 661 |
0:28:31 |
5,81% |
polityka.pl |
1 466 312 |
8 525 273 |
143 449 |
0:05:52 |
5,33% |
wprost.pl |
1 296 758 |
5 233 037 |
60 394 |
0:02:48 |
4,71% |
gosc.pl |
593 738 |
3 753 357 |
48 128 |
0:04:52 |
2,16% |
dorzeczy.pl |
391 557 |
2 178 051 |
45 870 |
0:07:02 |
1,42% |
gazetapolska.pl |
224 368 |
1 093 141 |
27 712 |
0:07:25 |
0,81% |
tygodnikpowszechny.pl |
185 726 |
817 374 |
9 366 |
0:03:02 |
0,67% |
wsieci.pl |
89 865 |
374 733 |
5 413 |
0:03:37 |
0,33% |
Tylko na komputerach Newsweek.pl miał większą przewagę zasięgową nad wPolityce.pl - 1,76 mln użytkowników wobec 919,2 tys. W tym drugim serwisie przeciętny odwiedzający spędził 53:30 minuty, a na Niezalezna.pl - 44:09 minuty.
Polityka.pl zanotowała 805,5 tys. użytkowników, więcej niż Niezalezna.pl (737,3 tys.).
Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r. na komputerach |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
newsweek.pl |
1 759 262 |
5 575 002 |
135 224 |
0:04:37 |
6,39% |
wpolityce.pl |
919 178 |
23 819 159 |
819 528 |
0:53:30 |
3,34% |
polityka.pl |
805 548 |
4 128 348 |
81 845 |
0:06:06 |
2,93% |
niezalezna.pl |
737 272 |
22 605 887 |
542 542 |
0:44:09 |
2,68% |
wprost.pl |
731 143 |
2 131 322 |
37 038 |
0:03:02 |
2,66% |
gosc.pl |
299 140 |
2 378 974 |
28 015 |
0:05:37 |
1,09% |
dorzeczy.pl |
291 293 |
1 900 313 |
41 555 |
0:08:34 |
1,06% |
gazetapolska.pl |
171 518 |
1 039 936 |
27 712 |
0:09:42 |
0,62% |
tygodnikpowszechny.pl |
137 646 |
768 631 |
9 366 |
0:04:05 |
0,50% |
wsieci.pl |
70 524 |
273 335 |
4 093 |
0:03:29 |
0,26% |
Na smartfonach i tabletach Nesweek.pl miał więcej odsłon niż na komputerach (5,92 mln wobec 5,58 mln), a wPolityce.pl - więcej użytkowników (984,2 tys. wobec 919,2 tys.). Ten drugi serwis zanotował 16,45 mln odsłon, mając pod tym względem większą przewagę nad Niezalezna.pl (11,65 mln) niż na komputerach.
Serwis „Tygodnika Powszechnego” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu.
Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r. w internecie mobilnym |
|||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
newsweek.pl |
1 581 235 |
5 915 573 |
89 542 |
0:03:24 |
5,74% |
wpolityce.pl |
984 235 |
16 447 511 |
375 845 |
0:22:55 |
3,57% |
niezalezna.pl |
949 977 |
11 646 177 |
218 119 |
0:13:47 |
3,45% |
polityka.pl |
764 068 |
4 396 924 |
61 603 |
0:04:50 |
2,77% |
wprost.pl |
618 777 |
3 101 715 |
23 355 |
0:02:16 |
2,25% |
gosc.pl |
331 969 |
1 374 383 |
20 113 |
0:03:38 |
1,21% |
dorzeczy.pl |
105 899 |
277 738 |
4 315 |
0:02:27 |
0,38% |
gazetapolska.pl |
52 979 |
53 205 |
0 |
0:00:00 |
0,19% |
wsieci.pl |
- |
101 398 |
1 320 |
- |
- |
Czołowe serwisy w skali roku zanotowały wzrosty zasięgu, ale spadki liczby odsłon i średniego czasu korzystania. Zasięg Newswek.pl zwiększył się o 5,45 proc. do 10,83 proc., liczba odsłon zmalała o 44,9 proc. do 11,49 mln, a średni czas spędzany na stronie skurczył się o 52,6 proc. do 4:31 minuty.
wPolityce.pl miało o 16,6 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, o 15,98 mln odsłon mniej (spadek o 28,4 proc.) i o 10:34 minuty krótszy średni czas korzystania (20,1 proc. w dół), a Niezalezna.pl - o 30,9 proc. wyższy zasięg, o 12,63 mln mniej odsłon (26,9 proc. w dół) i o 21:26 minuty krótszy czas spędzany przez przeciętnego użytkownika (42,9 proc. w dół).
Zasięg Polityka.pl zwiększył się w skali roku aż o 91 proc., a Wprost.pl - o 81,9 proc. Jednocześnie ten pierwszy serwis zanotował spadek liczby odsłon o 1,94 mln (czyli 18,5 proc.) i 2:19 minuty średniego czasu korzystania (28,3 proc. w dół). Z kolei zasięg GazetaPolska.pl zmalał o 49,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl na czele serwisów tygodników opinii, DoRzeczy.pl przed TygodnikPowszechny.pl