„Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”
W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych umocnił się „Twój Styl”, który odnotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Cosmopolitan”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 216 322 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do stycznia 2014 roku pismo to zanotowało wzrost aż o 17,76 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,82 proc. i wyniosła 80 584 egz.
Trzecia lokata przypadła miesięcznikowi shoppingowemu „Avanti” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,66 proc. i wyniósł 79 729 egz. W styczniu ub.r. tytuł ten był czwarty.
Na dziewiątej pozycji znalazł się nowy magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 65 553 egz. Był to najniższy wynik od debiutu pisma - jego pierwszy, listopadowy numer miał sprzedaż ogółem na poziomie 72 569 egz., a grudniowe wydanie sprzedało się w liczbie 76 106 egz.
Z kolei najwięcej - 43,24 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 69 185 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca drugiego na szóste. Tytuł ten obecnie kosztuje 4,50 zł, a rok wcześniej - 3,99 zł.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
289 967 |
218 272 |
216 322 |
300 930 |
184 931 |
183 692 |
Pani |
139 985 |
80 734 |
80 584 |
144 981 |
92 695 |
92 431 |
Avanti |
150 100 |
80 088 |
79 729 |
146 000 |
91 655 |
91 289 |
Zwierciadło |
140 000 |
73 048 |
73 048 |
140 000 |
80 821 |
80 821 |
Joy |
154 000 |
70 772 |
70 772 |
160 000 |
89 360 |
89 360 |
Cosmopolitan |
160 000 |
69 185 |
69 185 |
160 000 |
121 884 |
121 884 |
Wysokie Obcasy Extra |
130 000 |
72 599 |
67 932 |
- |
- |
- |
Glamour |
100 000 |
65 632 |
65 632 |
157 960 |
69 893 |
69 893 |
Uroda Życia |
186 350 |
65 553 |
65 553 |
- |
- |
- |
Elle |
105 000 |
55 062 |
53 062 |
109 989 |
57 841 |
55 841 |
Hot Moda |
120 000 |
52 444 |
52 404 |
130 000 |
61 327 |
61 327 |
Harpers Bazaar |
70 000 |
34 856 |
34 706 |
80 000 |
36 526 |
36 526 |
Shape |
38 000 |
17 306 |
17 306 |
38 000 |
19 813 |
19 813 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 63,55 proc.) pochwalić się mógł „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Shape” (również Marquard Media Polska) - było to 41,82 proc.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
289 967 |
218 272 |
216 322 |
289 940 |
215 596 |
214 370 |
Pani |
139 985 |
80 734 |
80 584 |
139 979 |
64 366 |
64 216 |
Avanti |
150 100 |
80 088 |
79 729 |
165 000 |
74 169 |
73 872 |
Zwierciadło |
140 000 |
73 048 |
73 048 |
135 000 |
64 407 |
64 407 |
Joy |
154 000 |
70 772 |
70 772 |
155 000 |
57 587 |
57 587 |
Cosmopolitan |
160 000 |
69 185 |
69 185 |
160 000 |
73 947 |
73 947 |
Wysokie Obcasy Extra |
130 000 |
72 599 |
67 932 |
130 000 |
68 051 |
63 301 |
Glamour |
100 000 |
65 632 |
65 632 |
160 000 |
67 883 |
65 583 |
Uroda Życia |
186 350 |
65 553 |
65 553 |
230 125 |
76 106 |
76 106 |
Elle |
105 000 |
55 062 |
53 062 |
100 000 |
54 139 |
52 139 |
Hot Moda |
120 000 |
52 444 |
52 404 |
120 000 |
47 619 |
47 619 |
Harpers Bazaar |
70 000 |
34 856 |
34 706 |
58 500 |
21 221 |
21 221 |
Shape |
38 000 |
17 306 |
17 306 |
65 000 |
29 746 |
29 746 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”
No ale Polactwo musi sie podjarac, ze komus sie dzieje gorzej, to im poprawia humor.
Nie, nie pracuje w zadnym z tych pism ani nikt z mej rodziny.