„Twój Styl” liderem wśród pism luksusowych, „Harper’s Bazaar” dopiero 11.
W kwietniu br. prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Shape”. Zyskał tylko „Twój Styl”, zaś konkurencyjny „Harper's Bazaar” zajął dopiero 11. miejsce.
Z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych awansował „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w kwietniu 2013 roku wyniosła 237 737 egz., po wzroście względem kwietnia 2012 roku o 25,77 proc. Był to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu.
Natomiast na drugie miejsce spadł miesięcznik „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 29,59 proc. do 166 200 egz. W kwietniu br. magazyn ten ukazał się z kartą dającą zniżki w ramach akcji Narodowy Dzień „Glamour”.
Trzecią lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 126 681 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 24,58 proc.
Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn „Harper's Bazaar” (Marquard Media Polska). Sprzedażowy wynik drugiego numeru tego pisma wyniósł 42 891 egz. i był niższy od wyników innych magazynów luksusowych koncentrujących się na modzie jak „Elle” (55 281 egz.) czy „InStyle” (47 285 egz.). Drugie wydanie wsparte było kampanią reklamową w telewizji, prasie i w internecie (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej lokacie magazyn „Shape” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmniejszyła się bowiem aż o 42,12 proc. i wyniosła 23 411 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 237 737 | 189 032 |
Glamour | 166 200 | 236 056 |
Avanti | 126 681 | 167 958 |
Zwierciadło | 86 324 | 88 517 |
Pani | 81 601 | 96 469 |
Joy | 76 026 | 105 610 |
Hot Moda & Shopping | 72 705 | 84 849 |
Cosmopolitan | 67 275 | 86 516 |
Elle | 55 821 | 68 806 |
In Style - Edycja Polska | 47 285 | 63 926 |
Harpers Bazaar | 42 891 | - |
Uroda | 33 548 | 34 340 |
Shape | 23 411 | 40 446 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 125,91 proc.) pochwalić się mógł miesięcznik „Glamour”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Joy” (Marquard Media Polska) - było to 28,79 proc. Natomiast sprzedaż ogółem drugiego wydania „Harper’s Bazaar” była o 28,36 proc. niższa od sprzedaży pierwszego numeru tego magazynu.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
ZKDP | kwiecień | marzec |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 237 737 | 193 989 |
Glamour | 166 200 | 73 569 |
Avanti | 126 681 | 163 950 |
Zwierciadło | 86 324 | 82 864 |
Pani | 81 601 | 80 905 |
Joy | 76 026 | 106 758 |
Hot Moda & Shopping | 72 705 | 76 408 |
Cosmopolitan | 67 275 | 67 094 |
Elle | 55 821 | 59 826 |
In Style - Edycja Polska | 47 285 | 55 355 |
Harpers Bazaar | 42 891 | 59 873 |
Uroda | 33 548 | 35 788 |
Shape | 23 411 | 23 982 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem wśród pism luksusowych, „Harper’s Bazaar” dopiero 11.