TVP poszerzy grupę rozliczeniową z 16-59 na 7-74
Biuro reklamy Telewizji Polskiej z początkiem przyszłego roku poszerzy grupę rozliczeniową z 16-59 na 7-74 - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
Telewizja Polska od lutego 2014 roku do rozliczeń z reklamodawcami stosuje grupę 16-59, wcześniej nadawca posługiwał się grupą 16-49.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, od początku 2022 roku biuro reklamy Telewizji Polskiej zacznie stosować nową grupą docelową - 7-74, czyli zacznie uwzględniać także widzów między 7 a 15 oraz 60 a 74 rokiem życia.
Zmiana obejmie wszystkie kanały należące do Telewizji Polskiej.
W piątek nie udało nam się uzyskać komentarza Eweliny Czuby, dyrektor biura reklamy TVP. Szczegóły planowanych zmian Telewizja Polska ma ujawnić w tym tygodniu.
Nie tylko TVP
TVP to drugi nadawca telewizyjny w Polsce, który od początku przyszłego roku poszerzy grupę docelową. Zrobi to również Telewizja Polsat, której grupa rozliczeniowa zmieni się z 16-49 na 16-59, czyli na taką którą do końca tego roku stosuje TVP.
- Osoby ze starszych grup wiekowych pozostają dłużej czynne zawodowo, są aktywnymi i atrakcyjnymi konsumentami. Z tej perspektywy zmiana grupy rozliczeniowej z A16-49 na A16-59 jest w pełni uzasadniona - komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Szaniawski, marketing & pr director biura reklamy Telewizji Polsat.
W pierwszych trzech kwartałach przychody Telewizji Polskiej zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu publicznego nadawcy.
Dołącz do dyskusji: TVP poszerzy grupę rozliczeniową z 16-59 na 7-74