TVP ABC liderem kanałów dla dzieci (wideo)
Uruchomiony 15 lutego br. kanał TVP ABC w pierwszych dniach marca był zdecydowanie najchętniej oglądaną telewizją dziecięcą. Jej udział w całym rynku wyniósł 0,9 proc. TVP ABC było też trzecim najpopularniejszym kanałem wśród najmłodszych widzów.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl - w okresie od 1 do 9 marca br. średni udział TVP ABC w rynku wyniósł 0,92 proc., co zapewniło mu pozycję lidera oglądalności wśród stacji dziecięcych. Kolejny kanał w rankingu - Nick Jr. - miał już 0,54 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęło MiniMini+ z 0,57 proc. udziału. Identyczna była kolejność w grupie wiekowej 4-12, gdzie również TVP ABC miało dużą przewagę nad pozostałymi stacjami. Jego udział wyniósł 5,6 proc. Wynik Nick Jr. to 4,14 proc., a MiniMini+ - 4,01 proc.
1-9.03.2014 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
4 – 12 |
Kanał |
SHR% |
SHR% |
SHR% |
TVP ABC |
0,92 |
0,84 |
5,6 |
Nick Jr |
0,54 |
0,62 |
4,14 |
MiniMini |
0,57 |
0,52 |
4,01 |
Nickelodeon |
0,54 |
0,49 |
3,9 |
CartoonNetwork |
0,51 |
0,42 |
3,89 |
Disney Channel |
0,43 |
0,32 |
3,55 |
Disney Junior |
0,41 |
0,46 |
3,11 |
Disney XD |
0,29 |
0,21 |
2,29 |
Nickelodeon HD |
0,22 |
0,23 |
1,39 |
teleTOON+ |
0,14 |
0,09 |
1,29 |
Polsat JimJam |
0,18 |
0,2 |
1,17 |
Boomerang |
0,15 |
0,15 |
1,08 |
BBC Cbeebies |
0,14 |
0,14 |
0,94 |
- Kanał TVP ABC jest jedynym dziecięcym kanałem dystrybuowanym w naziemnej telewizji cyfrowej. W dużej mierze, w tych gospodarstwach domowych, które do tej pory nie miały dostępu do dziecięcych kanałów satelitarnych i cyfrowych może być prawdziwym hitem, bo w ciągu dnia często dzieci rządzą pilotem - mówi Marek Wochna, prezes Easymedia. - Niewątpliwie data startu została dobrze dobrana - kanał wystartował w trakcie ferii zimowych - cześć grupy celowej - dzieci, miała więcej czasu i okazji do zapoznania się z jego ofertą - dodaje Wochna.
TVP ABC zajęło jednocześnie trzecie miejsce wśród wszystkich kanałów oglądanych przez widzów w wieku od 4 do 12 lat. Liderem był tam Polsat z 12,48 proc., a drugi był TVN - 8,54 proc. Udział TVP ABC wyniósł natomiast 5,6 proc. - Przy odpowiedniej polityce programowej oraz promocji kanału, jestem przekonany, że nadawca będzie w stanie osiągnąć około 8 proc. -10 proc. udziałów w grupie 4-12 - uważa Wochna.
1-9.03.2014 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
4 – 12 |
Stacja |
SHR% |
SHR% |
SHR% |
Polsat |
11,41 |
13,05 |
12,48 |
TVN |
11,86 |
13,58 |
8,54 |
TVP ABC |
0,92 |
0,84 |
5,6 |
TVP1 |
14,62 |
10,91 |
5,39 |
TV Puls |
3,09 |
3,38 |
4,81 |
Nick Jr |
0,54 |
0,62 |
4,14 |
TVP2 |
9,49 |
7,98 |
4,06 |
MiniMini |
0,57 |
0,52 |
4,01 |
Nickelodeon |
0,54 |
0,49 |
3,9 |
CartoonNetwork |
0,51 |
0,42 |
3,89 |
Disney Channel |
0,43 |
0,32 |
3,55 |
Others Regional |
3,54 |
3,81 |
3,5 |
TV Puls 2 |
1,23 |
1,38 |
3,13 |
Disney Junior |
0,41 |
0,46 |
3,11 |
TV4 |
2,69 |
2,78 |
3,01 |
Kanał TVP ABC nadaje od 15 lutego br. Poza naziemną telewizję cyfrową dostępny jest też w wybranych sieciach kablowych jak UPC Polska, Vectra i Inea. Stacji nie ma natomiast w ofercie żadnej z platform cyfrowych.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dla dzieci (wideo)
tvp info po zmianach dogoniło tvpinfo, tvp regionalna ma koło 1 proc. - tvp rządzi!!!
Drogie dziecko, pozwolę sobie nie zniżać się do twojego poziomu. "Bo te, które ja znam(...)". No tak, znać dzieci, a mieć dzieci to ogromna różnica, której zdaje się nie dostrzegasz.
Mój 3 letni syn ogląda ABC, ale głównie Smerfy i Tabaluga ewentualnie Misia Uszatka, ale to wszystko. Na pozostałych kreskówkach woli zająć się czymś innym, choćby zabawą w Boba Budowniczego, czy wyjść na dwór, bo pogoda jest coraz lepsza.
Przypominam jednocześnie, że zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe różnią się od siebie upodobaniami i to co podoba się dzieciom, które znasz, niekoniecznie musi się podobać memu synowi, czego zdaje się również nie dostrzegłeś nadęty "chłopczyku".