SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów (wideo)

TVN po raz piąty promuje nową ramówkę wykorzystując wizerunkowy spot. Reklama tym razem ma miejski charakter i adresowana jest do grupy widzów w wieku 16-25, do której dużym stacjom najtrudniej trafić.

Kuba Wojewódzki i Małgorzata Foremniak malują graffiti na murze. Nagle słychać nadjeżdzającą policję, Kuba ucieka, wręczając Małgosi spray z farbą, a ta ukrywa puszki i robi minę niewiniątka... Tak wygląda jedna ze scen najnowszego spotu wizerunkowego TVN-u. Akcja rozgrywa się tym razem na tle miejskiego muru z charakterystycznym grafitti, a scenografię tworzą m.in. śmietnik, brama, czy stara wersalka...

Jesienny spot wizerunkowy TVN-u


- Chodziło nam o to, by spot miał miejski i młodzieżowy charakter, a sztuka ulicy właśnie z czymś takim się kojarzytłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl ideę reklamy dyrektor autopromocji TVN SA Robert Przyszlak. Graffiti, wykorzystane w spocie, namalował znany w międzynarodowym środowisku grafficiarz o pseudonimie “Zbiok”. – Zależało nam o zmianie postrzeganiu graffiti, które zwykle kojarzy się z niszczeniem. Dlatego wybraliśmy artystę, którego prace obecne są w międzynarodowych galeriach – opowiada nam Przyszlak.

Reklama kręcona była w specjalnym namiocie przez trzy dni, a poza Wojewódzkim i Foremniak występują w niej Szymon Majewski, Magda Gessler, Agnieszka Chylińska, Magdalena Mielcarz i Michał Piróg (eksperci nowego show “Top model”) oraz Joanna Osyda z  telenoweli “Majka” i aktorzy z serialu “Usta Usta”. W sumie pojawiają się w niej gwiazdy sześciu formatów stacji. Utworem, który można usłyszeć w spocie, jest piosenka zespołu Delphic zatytułowana "Clarion Call" - Nowoczesna, lekko przybrudzona, dobrze oddaje klimat sztuki ulicy – opisuje utwór Przyszlak. Za projekt scenografii odpowiadali: Katarzyna Sobańska-Strzałkowska i Marcel Sławiński, a wykonał ją Jerzy Prożogo (Prodekor). Reżyserem reklamy był Maciej Szwabe, a art directorem - Przemek Kilichowski. Cały pomysł spotu powstał w dziale autopromocji TVN-u. Postprodukcja reklamy zajęła ponad miesiąc.

Spot na jesień 2010 roku to już piąta reklama wizerunkowa TVN-u. Pierwszą stacją zaprezentowała w sierpniu 2008 roku. Reklamę z wiosny 2009 r. z piosenką Lenki “The Show” doceniono europejskim konkursie organizowanym przez Promax/BDA. Zdobyła tam drugie miejsce w kategorii "The Most Outstanding Promo of the Year".
 
- Pierwsze próby z takimi reklamami podejmowaliśmy już na początku lat dwutysięcznych, wtedy spotem rozgrywającym się w samolocie promowaliśmy “Fakty”, “Milionerów” i “Big Brothera” – opowiada nam szef autopromocji TVN. Podkreśla, że obecnie spoty mają za zdanie promowanie całego wizerunku stacji, a nie poszczególnych programów. - Przez te reklamy chcemy jeszcze precyzyjniej dotrzeć do naszej grupy docelowej. Aktualny spot, już drugi raz z rzędu, kierowany jest głównie do widzów wieku 16-25 lat – wyjaśnia Robert Przyszlak.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measuerment grupa 16-24 to trudny target do przyciągnięcia przez naziemne telewizje. W okresie od stycznia do lipca br. udział TVN-u w tej grupie wyniósł 14,99 proc. notując spadek z 17,33 proc. rok wcześniej, podczas gdy w całej komercyjnej grupie (16-49) było to 16,04 proc. (16,38 proc.). Młodzi ludzie również mniej czasu spędzają przed telewizorami niż starsi widzowie. W analizowanym okresie oglądali telewizję przez 2 godz. dziennie, podczas gdy w grupie komercyjnej wskaźnik ten wynosił 3 godz. 21 min.

Jak Państwu podoba się nowy spot TVN-u? Zachęcamy do dyskusji.


Spoty z poprzednich sezonów


Jesień 2008



Wiosna 2009



Jesień 2009



Wiosna 2010

Dołącz do dyskusji: TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów (wideo)

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
solorz
rewelacyjna kampania reklamowa TVN-u.

gratulacje!!!!
0 0
odpowiedź
User
gutek
Jak dla mnie najlepsze spoty TVNu to oba z ubiegłego roku. W tym roku, jak dla mnie, to trochę za bardzo udziwnione, za mało prezentują programy TVN. Jakbym nie znał wcześniej co oferuje TVN na tą jesień to bym się chyba dalej nie dowiedział, bo spot jest za szybki. Mam nadzieję, że w następnym roku TVN powróci do pomysłów z 2009 roku (za jeden ze spotów z tego roku dostał nawet jakąś nagrodę za granicą). Tamte były poprostu genialne, również doskonale dobrana była muzyka.
0 0
odpowiedź
User
Piotr
TVN robi genialne spoty! Ten najnowszy również fajny, podoba mi się :)
0 0
odpowiedź