Topnieje rynek miesięczników podróżniczych. Łączna sprzedaż wszystkich tytułów wynosi już tylko 58 tys. egz.
W listopadzie 2015 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a zdecydowanie najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w listopadzie 2015 roku wyniosła 28 616 egz. Była ona o 21,24 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 17 708 egz., po spadku w skali roku o 17,29 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,35 proc. i uplasował się na poziomie 7 545 egz.
Zaś zdecydowanie najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 44,01 proc. i wyniosła 3 937 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w listopadzie 2015 roku sprzedały się w liczbie 57 806 egz., o 21,22 proc. mniej, niż w listopadzie 2014 roku.
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
43 600 |
28 641 |
28 616 |
53 500 |
36 332 |
36 332 |
NG Traveler |
30 000 |
17 708 |
17 708 |
36 700 |
21 550 |
21 410 |
Podróże |
23 000 |
8 865 |
7 545 |
23 500 |
11 064 |
8 608 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
15 000 |
4 937 |
3 937 |
27 000 |
10 881 |
7 031 |
W listopadzie 2015 roku w porównaniu do października 2015 roku również wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „Voyage” - było to 13,11 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
43 600 |
28 641 |
28 616 |
44 500 |
31 039 |
30 494 |
NG Traveler |
30 000 |
17 708 |
17 708 |
31 300 |
19 873 |
19 873 |
Podróże |
23 000 |
8 865 |
7 545 |
23 200 |
9 201 |
7 882 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
15 000 |
4 937 |
3 937 |
17 000 |
5 681 |
4 531 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje rynek miesięczników podróżniczych. Łączna sprzedaż wszystkich tytułów wynosi już tylko 58 tys. egz.
A nie zapomnij o innych tytułach prasowych, w tym tygodnikach opinii ;)
Merytorycznie - kogo proponujesz na jej miejsce? Czyje nazwisko zapewni wzrost sprzedaży? (długofalowo)
Żeby nie było, mam całkowicie odmienne zdanie - z całym szacunkiem dla wielkości marki NG, w dzisiejszych czasach to nazwisko Martyny przyciąga do tytułu (w większym stopniu niż odwrotnie, bo w kulturze masowej MW wyrobiła już sobie pozycję)