“The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam
Program “The Voice of Poland” oglądało mniej widzów niż w jego paśmie śledziło propozycje TVP 1 i TVN, ale więcej niż przyciągał Polsat. TVP nie jest zadowolona z wyników show. Nie zdecydowała jeszcze, czy będzie druga edycja.
Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje (więcej na ten temat), nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. “Bitwy”, a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.
Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.
Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.
W paśmie emisji “The Voice od Poland” TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję “Mam talent!” (poznaj szczegóły widowni show), a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka (“Pogoda”, filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.
>>> Podopieczny Nergala wygrał “The Voice of Poland” (fotorelacja z finału)
Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.
- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością “The Voice of Poland”, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.
Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję “show Bitwa na głosy” (więcej na ten temat). Na razie nie wiadomo, czy “The Voice” wróci na antenę jesienią. - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.
fot. Nergal, Damian Ukeje / TVP
“The Voice of Poland” oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Andrzej Piaseczny, a program prowadzili Hubert Urbański, Magdalena Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.
Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |||
03-09-2011 | 20:00 | 20:44 | 1 836 752 | 14,90% | 13,33% |
03-09-2011 | 21:05 | 21:51 | 2 070 512 | 15,58% | 12,78% |
Średnia | 1 955 706 | 15,26% | 13,02% | ||
10-09-2011 | 20:00 | 20:47 | 2 229 883 | 16,58% | 15,88% |
10-09-2011 | 21:07 | 21:55 | 2 138 165 | 15,45% | 14,15% |
Średnia | 2 184 210 | 16,01% | 14,97% | ||
17-09-2011 | 20:00 | 20:47 | 2 178 894 | 16,35% | 16,04% |
17-09-2011 | 21:04 | 21:56 | 2 508 579 | 18,47% | 16,45% |
Średnia | 2 352 597 | 17,47% | 16,27% | ||
24-09-2011 | 20:00 | 20:47 | 2 386 555 | 16,70% | 15,25% |
24-09-2011 | 21:05 | 21:56 | 2 587 801 | 18,14% | 16,70% |
Średnia | 2 491 109 | 17,45% | 16,04% | ||
01-10-2011 | 20:03 | 20:49 | 2 554 624 | 18,28% | 19,03% |
01-10-2011 | 21:07 | 21:57 | 2 380 008 | 17,21% | 17,76% |
Średnia | 2 463 639 | 17,73% | 18,34% | ||
08-10-2011 | 20:08 | 21:29 | 2 502 268 | 16,55% | 16,35% |
15-10-2011 | 20:07 | 21:28 | 2 451 655 | 16,29% | 16,98% |
22-10-2011 | 20:08 | 21:27 | 2 031 849 | 13,54% | 12,02% |
22-10-2011 | 21:29 | 22:10 | 2 622 650 | 18,36% | 17,47% |
Średnia | 2 231 422 | 15,11% | 13,89% | ||
29-10-2011 | 20:07 | 21:25 | 2 265 356 | 14,80% | 15,01% |
29-10-2011 | 21:26 | 22:03 | 2 688 627 | 18,52% | 17,66% |
Średnia | 2 404 271 | 15,98% | 15,87% | ||
05-11-2011 | 20:08 | 21:27 | 2 021 085 | 12,93% | 13,07% |
05-11-2011 | 21:28 | 22:05 | 2 252 899 | 15,31% | 14,63% |
Średnia | 2 094 814 | 13,66% | 13,57% | ||
12-11-2011 | 20:08 | 21:27 | 2 004 059 | 13,40% | 11,69% |
12-11-2011 | 21:27 | 22:05 | 2 387 569 | 17,25% | 15,74% |
Średnia | 2 126 629 | 14,56% | 12,98% | ||
19-11-2011 | 20:08 | 21:29 | 1 874 423 | 12,62% | 14,15% |
19-11-2011 | 21:30 | 22:07 | 1 924 930 | 13,74% | 13,97% |
Srednia | 1 890 262 | 12,96% | 14,09% | ||
26-11-2011 | 20:08 | 21:31 | 1 721 938 | 11,75% | 9,28% |
26-11-2011 | 21:31 | 22:22 | 2 069 632 | 14,98% | 12,45% |
Średnia | 1 854 243 | 12,93% | 10,48% | ||
03-12-2011 | 20:08 | 21:32 | 2 296 159 | 15,69% | 14,52% |
03-12-2011 | 21:33 | 22:17 | 2 510 649 | 18,68% | 16,44% |
Średnia | 2 369 723 | 16,66% | 15,19% | ||
10-12-2011 | 20:08 | 21:30 | 2 736 452 | 17,63% | 16,50% |
10-12-2011 | 21:30 | 22:15 | 2 818 940 | 19,61% | 17,83% |
Średnia | 2 765 693 | 18,29% | 16,98% | ||
Średnia z całości | 2 266 374 | 15,69% | 14,85% |
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 382 359 | 23,41% | 26,14% |
TVP 1 | 2 648 825 | 18,33% | 17,58% |
TVP 2 – VOP | 2 266 374 | 15,69% | 14,85% |
Polsat | 1 710 819 | 11,84% | 12,68% |
Profil widowni talent-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,94% | 73 |
Kobiety | 65,06% | 126 | |
Wiek | 4-9 | 2,44% | 41 |
10-15 | 5,98% | 88 | |
16 - 19 | 3,06% | 55 | |
20 - 24 | 3,82% | 49 | |
25 - 29 | 7,02% | 79 | |
30 - 34 | 7,19% | 87 | |
35 - 39 | 7,50% | 102 | |
40 - 44 | 5,87% | 91 | |
45 - 49 | 6,33% | 92 | |
50 - 54 | 11,44% | 142 | |
55 - 59 | 11,33% | 146 | |
60 | 28,02% | 139 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,25% | 121 |
< 50 tys. | 23,39% | 97 | |
50-100 tys. | 5,98% | 70 | |
100-200 tys. | 7,68% | 95 | |
> 200 tys. | 15,70% | 78 | |
Zawód | Top management | 8,24% | 95 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,86% | 99 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,79% | 94 | |
Emeryci | 36,00% | 140 | |
Inni | 22,11% | 72 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,02% | 104 |
Średnie | 29,66% | 100 | |
Wyższe | 14,89% | 118 | |
Inne | 8,43% | 66 |
Dołącz do dyskusji: “The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam