SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telekomy więcej na reklamę. Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół

Największe polskie telekomy w I połowie br. wydały na reklamę (bez internetu) 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Budżet marketingowy PTK Centertel (operatora Orange) wzrósł aż o ponad 55 proc., a Polkomtela (operatora sieci Plus) - spadł o prawie 30 proc.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca wydatki reklamowe polskich telekomów we wszystkich kanałach komunikacji (oprócz internetu) wyniosły 1,17 mld zł, czyli 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei według badania IAB AdEx w samym I kwartale segment telekomunikacyjny przyniósł reklamie internetowej 9,7 proc. faktycznej wartości wynoszącej 485 mln zł, czyli 47 mln zł (zobacz szczegółowe dane).

W mediach pozainternetowych zdecydowanie najwięcej w I półroczu wydał na reklamę PTK Centertel, operator Orange - dokładnie 57,7 proc. więcej niż przed rokiem. Tak duży wzrost budżetu marketingowego wynika z rozpoczętego w kwietniu rebrandingu usług stacjonarnych TP na Orange. Twarzami wspierającej to kampanii były Serce i Rozum (obejrzyj jedną z tych reklam). Przy czym wszystkie koszty związane z tą zmianą poniósł France Telecom, właściciel polskiego operatora. Ponadto Orange jako główny sponsor polskiej reprezentacji piłkarskiej był mocno obecny reklamowo w czasie Euro 2012. Za to budżet marketingowy Telekomunikacji Polskiej, do której należała wycofana z rynku marka TP, skurczył się rok do roku o 9,3 proc.

>>> Vincent Lobry: Euro to najlepszy czas na rebranding TP na Orange

Z kolei o 12,2 proc. w skali roku zwiększyły się wydatki reklamowe Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile. Akurat ta firma rebranding swojej oferty - z Ery na T-Mobile - przeprowadziła rok wcześniej, co kosztowało - nie tylko w zakresie działań marketingowych - 100 mln zł. Natomiast w II kwartale br. zrealizowała swoją kampanię wizerunkową pod hasłem „sieć największych możliwości” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Wcześniej odświeżyła wizerunek Heyah, wprowadzając do niej usługę Freeyah (zobacz szczegóły tej kampanii).

Za to aż o 29,8 proc. swoje wydatki reklamowe ograniczył w I półroczu Polkomtel, operator sieci Plus. Także ta firma przed rokiem realizowała działania rebrandingowe - a w zasadzie konsolidujące swoją ofertę pod marką Plus. Tegoroczny spadek wydatków marketingowych można wyjaśnić oszczędnościami wprowadzonymi w Polkomtelu po przejęciu go przez holding Zygmunta Solorza-Żaka. Przypomnijmy, że od początku roku w firmie zwolniono 500 z 3,4 tys. pracowników, co wraz z innymi działaniami ma przynieść do końca przyszłego roku 120 mln zł oszczędności (przeczytaj szczegóły).

Natomiast P4, operator sieci Play, od stycznia do czerwca br. wydał na reklamę minimalnie mniej niż przed rokiem - dokładnie o 0,15 proc. mniej. W minionym półroczu firma zrealizowała zarówno kampanię wizerunkową z udziałem Kuby Wojewódzkiego (która teraz jest prowadzona w nowej, letniej odsłonie - przeczytaj więcej i obejrzyj reklamę), jak i kampanie reklamujące jej poszczególne oferty, m.in. Formułę 4.0.

Cennikowe wydatki reklamowe telekomów (bez internetu)
firma I-VI.2012 I-VI.2011
PTK Centertel 432 501 795 zł 274 279 243 zł
Polska Telefonia Cyfrowa 313 004 106 zł 278 894 520 zł
Polkomtel 194 525 789 zł 277 263 759 zł
P4 158 679 633 zł 158 911 291 zł
Telekomunikacja Polska 71 518 578 zł 79 226 714 zł
wszyscy reklamodawcy 1 170 229 901 zł 1 068 575 527 zł

Dołącz do dyskusji: Telekomy więcej na reklamę. Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Doser
Orange wzrost bo budżet TPSA sie z nimi złączył, polkomtel wypadł dość blado w porównaniu z PTC gdzie zawsze wydatki były na porównywalnym poziomie.
0 0
odpowiedź
User
a
a
0 0
odpowiedź
User
Tomek
Kryzys jest trzeba pakować kasę w reklamę. Sądzę że tak łatwo to się nie skończy. Ja natomiast nie zwracam uwagę na reklamy. Mam swojego przedstawiciela do którego mam duże zaufanie. To człowiek z orangefirma.pl. Można też go złapać pod numerem 502-761-342
0 0
odpowiedź