„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku uplasowała się na poziomie 750 884 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,38 proc. i ustabilizowała się na poziomie 312 253 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku wyniósł 161 321 egz., po spadku o 8,30 proc.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 12,42 proc. i wyniosła 80 191 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu tygodników telewizyjnych.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 321 218 egz. Była ona o 3,61 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 188 165 egz., po wzroście o 0,66 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 142 363 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,26 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od stycznia do września br. wynoszącym 115 489 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,92 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I, II i III kwartale 2016 roku na poziomie 41 386 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 15,34 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Tydzień |
982 605 |
751 479 |
750 884 |
1 085 129 |
796 920 |
795 897 |
-5,66% |
To & Owo |
459 416 |
312 258 |
312 253 |
506 462 |
337 133 |
337 133 |
-7,38% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
244 421 |
161 321 |
161 321 |
267 620 |
175 927 |
175 927 |
-8,30% |
Program TV |
165 573 |
99 773 |
80 191 |
188 059 |
112 687 |
91 558 |
-12,42% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Dwutygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
467 298 |
321 218 |
321 218 |
494 730 |
333 265 |
333 265 |
-3,61% |
TV14 |
286 064 |
188 165 |
188 165 |
285 079 |
186 937 |
186 937 |
0,66% |
Tele Max |
226 233 |
142 363 |
142 363 |
236 423 |
150 264 |
150 264 |
-5,26% |
Super TV |
206 374 |
115 489 |
115 489 |
225 074 |
129 641 |
129 641 |
-10,92% |
Ekran TV |
76 624 |
41 386 |
41 386 |
91 050 |
48 887 |
48 887 |
-15,34% |
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 8,10 proc. do poziomu 733 949 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (299 664 egz.; w dół o 8,71 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (156 800 egz., spadek o 12,74 proc. - największy wśród wszystkich tygodników).
Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 5,14 proc. do poziomu 308 656 egz.
Drugi był magazyn „TV14” (184 000 egz.; w dół o 0,59 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (140 180 egz., - 5,55 proc.).
W tym ujęciu wszystkie dwutygodniki zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,79 proc. do 38 034 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Tydzień |
963 723 |
733 949 |
733 949 |
1 099 962 |
799 602 |
798 602 |
-8,10% |
To & Owo |
453 742 |
299 664 |
299 664 |
504 990 |
328 271 |
328 271 |
-8,71% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
245 526 |
156 800 |
156 800 |
272 433 |
179 696 |
179 696 |
-12,74% |
Program TV |
164 293 |
95 953 |
77 814 |
167 266 |
106 048 |
85 810 |
-9,32% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Dwutygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Tele Świat |
454 946 |
308 656 |
308 656 |
492 423 |
325 377 |
325 377 |
-5,14% |
TV14 |
283 716 |
184 000 |
184 000 |
282 341 |
185 091 |
185 091 |
-0,59% |
Tele Max |
220 955 |
140 180 |
140 180 |
234 915 |
148 410 |
148 410 |
-5,55% |
Super TV |
184 954 |
108 030 |
108 030 |
214 927 |
125 643 |
125 643 |
-14,02% |
Ekran TV |
75 193 |
38 034 |
38 034 |
82 690 |
45 711 |
45 711 |
-16,79% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach