SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Szkoła z TVP” podniosła oglądalność wśród dzieci o 244 proc. „Trudno mówić o spektakularnych wynikach”

Projekt „Szkoła z TVP” na sześciu naziemnych antenach Telewizji Polskiej śledziło 168 tys. osób. Lekcje dla szkół podstawowych podniosły oglądalność o 244 proc. w grupie 6-15, a materiały dla szkół średnich zyskały 39 proc. w grupie 16-19. - Trudno mówić o spektakularnych wynikach widowni „Szkoły TVP” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.

Lekcje dla szkół podstawowych w ramach akcji „Szkoła z TVP” są emitowane od poniedziałku, 30 marca br. w czterech kanałach: TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w dni powszednie od godz. 8.00 do około 12.00, następnie stacje pokazują powtórki lekcji. Tydzień później TVP Kultura i TVP HD zaczęły nadawać lekcje dla szkół ponadpodstawowych. Projekt zakończył się w zeszły piątek.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 30 marca do 29 maja 2020 roku średnia widownia TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia, TVP Kultura i TVP HD pomiędzy godz. 8.00 a 12.00 (pasmo nadawania „Szkoły z TVP”) wyniosła 168 tys. osób. Przełożyło się to na 2,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 2,44 proc. w grupie 16-59, 2,75 proc. w grupie 4-15 i 1,96 proc. w grupie 16-19 (dwie ostatnie grupy to docelowi odbiorcy projektu).

„Szkoła z TVP” z lekcjami dla szkół podstawowych najwięcej widzów - 57 tys. - gromadziła w TVP3, gdzie nadawane były lekcje dla klasy czwartej i szóstej. Drugie miejsce, z widownią na poziomie 30 tys. osób, gromadziły lekcje w TVP Historia (lekcje dla klasy trzeciej i piątej). W TVP Rozrywka projekt oglądało 21 tys. osób (lekcje dla klasy drugiej i siódmej), a w TVP Sport - 12 tys. (klasa pierwsza i ósma). Łącznie na czterech antenach audycje miały 120 tys. widzów.

Nadawane w TVP Kultura i TVP HD materiały dla szkół średnich śledziło łącznie 48 tys. widzów (po odpowiednio 9,7 i 38,6 tys.).

Dla porównania, TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia, TVP Kultura i TVP HD w analogicznym okresie poprzedzającym (tj. od 27 stycznia do 27 marca w godz. 8.00-12.00) oglądało 182 tys. widzów w 4+. „Szkoła z TVP” w grupie wszystkich odbiorców obniżyła wyniki analizowanych stacji o 7,96 proc. W grupie 16-49 nastąpił wzrost o 10,54 proc., w 16-59 widownia spadła o 2,48 proc.

Wysoki wzrost - wynoszący aż 184,05 proc. - „Szkoła z TVP” zanotowała wśród osób w grupie od 6 do 15 lat, a wśród młodzieży w wieku od 16 do 19 lat widownia sześciu analizowanych stacji wzrosła o 110,55 proc.

TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia w grupie 6-15 zanotowały wzrost o 244,35 proc. (grupa docelowa lekcji dla szkół podstawowych). Z kolei TVP Kultura i TVP HD w grupie 16-19 zyskały 38,67 proc. (grupa docelowa lekcji dla szkół średnich).

- Trudno mówić o spektakularnych wynikach widowni „Szkoły TVP” - przyrosty procentowe w grupach dziecięco-młodzieżowych oczywiście są, natomiast trudno, żeby było inaczej skoro tradycyjnie dorosłe anteny czasowo zmieniły profil emitując program właśnie do tych grup celowych. Nadal jednak jest to niespełna 3 proc. udziału w rynku - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.

Zdaniem ekspertki anteny nadające „Szkołę z TVP” nie utrzymają w swoich pasmach tak wysokiej oglądalności wśród dzieci i młodzieży. - Skoro nie będzie programu kierowanego do tej grupy to i nie będzie takiej widowni. I też nie sądzę, żeby taki był cel - jakby nie było łącznie analizowane anteny straciły na udziałach w grupie 4+, 16-49 i 16-59, a to one są główną walutą rozliczeniową dla „dorosłych” anten - informuje.

Telewizja Polska tuż po zakończeniu emisji premierowych odcinków „Szkoły z TVP” z reguły pokazywała powtórkowe odcinki cyklu. Sześć stacji pomiędzy 12.00 a 16.00 oglądało 216 tys. widzów (2,79 proc. udziału w 4+, 2,40 proc. w 16-49, 2,59 proc. w 16-59, 1,95 proc. w 6-15 i 2 proc. w 16-19. Powtórki względem analogicznego pasma w okresie poprzedzającym obniżają widownie stacji w grupach 4+, 16-49 i 16-59, ale wyraźnie podnoszą w grupach 6-15 i 16-19.

Po emisji pierwszych odcinków „Szkoły z TVP” nadawca wydał oświadczenie w sprawie nieprzychylnych tekstów w mediach i komentarzy dotyczących projektu. - Poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli, którzy realizując swoją misję zdecydowali się zaangażować w projekt edukacyjny, którego celem jest zapewnienie ciągłości nauczania świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji i wyzwań, które stoją przed naszym społeczeństwem w tej trudnej chwili - czytamy w komunikacie.

TVP zaznaczyła, że pedagodzy, na co dzień uczący dzieci w szkołach publicznych, gdy poświęcają się i angażują w przedsięwzięcia służące dobru ogółu - stają się obiektem drwin i ataków. - Jeszcze kilka miesięcy temu te same media, które wspierały nauczycieli w walce o lepsze wynagrodzenia, dziś na podstawie jednostkowych pomyłek stygmatyzują ich. Zachowanie to świadczy o niedojrzałości przedstawicieli mediów komercyjnych oraz o braku solidarności ze społeczeństwem - stwierdził nadawca.

Za zawartość merytoryczną „Szkoła z TVP” odpowiadało Ministerstwo Edukacji Narodowej, a sponsorem projektu była Fundacja PGNiG.

Dołącz do dyskusji: „Szkoła z TVP” podniosła oglądalność wśród dzieci o 244 proc. „Trudno mówić o spektakularnych wynikach”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Dobry kadr wybraliście.
0 0
odpowiedź
User
Paweł
Sukces
0 0
odpowiedź
User
Polok
gnioty TVP już nie ogląda bajki...
0 0
odpowiedź