SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych

W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 100 601 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 7,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,50 proc. i wyniósł 71 554 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 36,06 proc. do poziomu 10 472 egz. (dane dla tego tytułu dotyczą okresu od stycznia do kwietnia br.).

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 28 471 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem, jego wynik spadł o 10,57 proc.).

Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 27 208 egz., po spadku o 23,64 proc.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

167 978

100 601

100 601

196 974

109 315

109 315

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

157 845

71 604

71 554

166 605

84 712

84 679

21. Wiek

22 351

10 472

10 472

29 805

16 378

16 378

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

60 492

28 471

28 471

61 653

31 836

31 836

Focus Historia

60 050

27 208

27 208

66 339

35 633

35 633


W czerwcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszyła się o 4,33 proc. do 94 740 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 80 464 egz., po spadku o 4,01 proc.

Wśród pism historycznych na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (26 492 egz.; spadek o 11,60 proc.). Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (21 251 egz.; w dół o 39,41 proc. - najwięcej w zestawieniu).

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

159 990

94 740

94 740

182 994

99 027

99 027

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

157 740

80 514

80 464

155 900

83 875

83 825

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

56 997

26 492

26 492

59 976

29 967

29 967

Focus Historia

59 000

21 251

21 251

65 220

35 076

35 076

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
swiat wiedzy
nie dziwie się, że świat wiedzy tak nokautuje inne tytuły. to pismo jest po prostu najlepsze :)
0 0
odpowiedź
User
gawor
nie dziwię się, że wygrywa lisowa szmata jak nie ma Wsieci Historii i Historia Do Rzeczy.
0 0
odpowiedź