„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele sprzedaży. Dane pism popularnonaukowych i historycznych
W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 106 405 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 3,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,34 proc. do 58 777 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 22 967 egz., po spadku o 0,70 proc.
Na drugie miejsce spadł magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 309 egz. (obniżyła się ona o 27,07 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 20 547 egz., po spadku o 18,45 proc. Miesięcznik ten spadł z pozycji drugiej na trzecią.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
158 076 |
106 405 |
106 405 |
159 977 |
102 993 |
102 993 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
101 500 |
59 025 |
58 777 |
129 132 |
65 607 |
65 557 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
42 997 |
23 063 |
22 967 |
50 990 |
23 185 |
23 128 |
W Sieci Historii |
56 880 |
22 339 |
22 309 |
60 000 |
30 698 |
30 588 |
Focus Historia |
37 100 |
20 547 |
20 547 |
45 045 |
25 196 |
25 196 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus - było to 49,83 proc.
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
158 076 |
106 405 |
106 405 |
157 976 |
94 217 |
94 217 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
101 500 |
59 025 |
58 777 |
83 000 |
39 310 |
39 228 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
42 997 |
23 063 |
22 967 |
42 996 |
21 201 |
21 115 |
W Sieci Historii |
56 880 |
22 339 |
22 309 |
57 529 |
18 300 |
18 250 |
Focus Historia |
37 100 |
20 547 |
20 547 |
36 000 |
15 967 |
15 967 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele sprzedaży. Dane pism popularnonaukowych i historycznych