„Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)
W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 270 331 egz., czyli o 10,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 766 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,53 proc. - najbardziej w zestawieniu. Przypomnijmy, że we wtorek Agora ogłosiła zwolnienia grupowe, które obejmą przede wszystkim redakcję oraz zespoły sprzedaży i wsparcia „GW”.
Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,55 proc. do 132 036 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (zaledwie 730 egz., czyli 0,5 proc.).
Na czwartym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,98 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 52 686 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 804 egz., po spadku o 3,52 proc.
ZKDP | sierpień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 395 103 | 270 331 | 270 331 | 421 860 | 301 172 | 301 172 | -10,24% |
Gazeta Wyborcza | 218 621 | 151 077 | 132 766 | 241 527 | 174 637 | 153 542 | -13,53% |
Super Express | 230 719 | 132 756 | 132 036 | 247 550 | 140 519 | 139 799 | -5,55% |
Rzeczpospolita | 62 555 | 52 774 | 52 686 | 63 102 | 55 836 | 55 445 | -4,98% |
Dziennik Gazeta Prawna | 43 745 | 45 915 | 38 804 | 47 864 | 48 984 | 40 221 | -3,52% |
Przegląd Sportowy | 65 292 | 34 334 | 34 334 | 72 095 | 36 488 | 36 488 | -5,90% |
Gazeta Polska Codziennie | 62 260 | 18 747 | 18 741 | 57 530 | 19 401 | 19 276 | -2,78% |
Puls Biznesu | 11 294 | 10 539 | 10 028 | 12 956 | 11 684 | 10 328 | -2,90% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 727 | 4 704 | 4 350 | 10 402 | 5 301 | 4 626 | -5,97% |
W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 9,55 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,62 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 395 103 | 270 331 | 270 331 | 409 225 | 266 363 | 266 363 | 1,49% |
Gazeta Wyborcza | 218 621 | 151 077 | 132 766 | 234 182 | 160 887 | 142 182 | -6,62% |
Super Express | 230 719 | 132 756 | 132 036 | 240 891 | 137 036 | 136 316 | -3,14% |
Rzeczpospolita | 62 555 | 52 774 | 52 686 | 66 623 | 54 115 | 54 022 | -2,47% |
Dziennik Gazeta Prawna | 43 745 | 45 915 | 38 804 | 50 226 | 47 580 | 40 217 | -3,51% |
Przegląd Sportowy | 65 292 | 34 334 | 34 334 | 64 579 | 31 340 | 31 340 | 9,55% |
Gazeta Polska Codziennie | 62 260 | 18 747 | 18 741 | 60 857 | 19 159 | 19 153 | -2,15% |
Puls Biznesu | 11 294 | 10 539 | 10 028 | 11 412 | 10 651 | 10 107 | -0,78% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 727 | 4 704 | 4 350 | 7 082 | 4 985 | 4 632 | -6,09% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” dogonił „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników)
Nastawcie się na co najmniej 3 kadencje PiS-u a unikniecie wrzodów żołądka