Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl
Strony główne najpopularniejszych portali horyzontalnych w ostatnim roku zyskały użytkowników, ale - z wyjątkiem o2.pl - zanotowały mniej odsłon i krótszy czas spędzany na nich przez internautów. Zdecydowanymi liderami są Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Interia.pl, o2.pl i Gazeta.pl.
W lutym br. stronę główną Onetu odwiedziło 8,97 mln internautów, którzy wykonali na niej 699 mln odsłon (w tym 25,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i prawie 49 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
„Jedynka” Onetu miała o 855 tys. użytkowników więcej i 197 mln odsłon więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając „jedynkę” Gazeta.pl o 16:28 minuty, WP.pl - o 28:13 minuty, a Interia.pl - o 40:29 minuty.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Strony główne Onetu i WP.pl mają o ponad dwa razy większy zasięg - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon - niż kolejna w zestawieniu „jedynka” Interii, która zanotowała w lutym 3,96 mln internautów i 229,5 mln odsłon.
Zdecydowanie najmniej odsłon (79,8 mln) i najkrótszy czas na użytkownika (31:52 minuty) osiągnęła strona główna o2.pl. To o prawie dziewięć i cztery razy niższe wyniki od „jedynki” Onetu. Jednocześnie miała o 649 tys. użytkowników więcej niż strona główna Gazeta.pl.
Strony główne portali horyzontalnych w lutym 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
8 971 091 |
699 035 214 |
25 123 812 |
01:48:58 |
42,04% |
wp.pl |
8 115 862 |
502 398 760 |
18 142 504 |
01:20:45 |
38,03% |
interia.pl |
3 957 328 |
229 509 249 |
7 001 298 |
01:08:29 |
18,54% |
o2.pl |
2 905 506 |
79 852 256 |
4 487 232 |
00:31:52 |
13,61% |
gazeta.pl |
2 256 111 |
125 067 170 |
5 044 444 |
01:32:30 |
10,57% |
Strony główne wszystkich portali przyciągnęły zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. I tak Onet zyskał aż 2,14 mln użytkowników (wzrost o 31,4 proc.) a WP.pl - 1,42 mln (21,3 proc. w górę). Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowało o2.pl - o 922,4 tys. użytkowników, czyli 46,5 proc. Interia miała o 651,3 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (19,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - o 328,7 tys. (17 proc. w górę).
>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
Jednak pod względem liczby odsłon i średniego czasu tylko strona główna o2.pl osiągnęła wzrosty - w lutym br. miała o 18,1 mln odsłon więcej (29,3 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 2:48 minuty dłużej (9,6 proc. w górę) niż rok wcześniej.
„Jedynki” pozostałych portali zanotowały w tym ujęciu spadki. Onet.pl stracił 15,1 mln odsłon (2,1 proc. w dół), WP.pl - 57,9 mln (10,3 proc. w dół), Interia.pl - 592 tys. (0,3 proc. w dół), a Gazeta.pl - 11,7 mln (8,6 proc. w dół). Na stronie głównej Onetu każdy użytkownik spędził średnio o 54:38 minuty krócej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.). WP.pl zanotowała spadek o 30:49 minuty (czyli o 27,6 proc.), Interia.pl - o 18:58 minuty (21,7 proc. w dół), a Gazeta.pl - o 37:58 minuty (29,1 proc. w dół).
Strony główne portali horyzontalnych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
luty 2014 |
luty 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
8 971 091 |
699 035 214 |
01:48:58 |
6 825 412 |
714 103 059 |
02:43:36 |
wp.pl |
8 115 862 |
502 398 760 |
01:20:45 |
6 691 897 |
560 323 713 |
01:51:34 |
interia.pl |
3 957 328 |
229 509 249 |
01:08:29 |
3 305 991 |
230 101 308 |
01:27:27 |
o2.pl |
2 905 506 |
79 852 256 |
00:31:52 |
1 983 101 |
61 746 418 |
00:29:04 |
gazeta.pl |
2 256 111 |
125 067 170 |
01:32:30 |
1 927 410 |
136 777 844 |
02:10:28 |
W styczniu ub.r. strona główna Onetu miała tylko 72 tys. użytkowników więcej niż WP.pl. Obie strony duże wzrosty zasięgów zanotowały z marca na kwiecień, jednocześnie zaczęła zwiększać się różnica między nimi. W kwietniu wynosiła ona 446 tys. użytkowników, w maju - 605 tys., w czerwcu - 703 tys., a w lipcu 771 tys. Jesienią ub.r. zmalała poniżej 500 tys., ale w lutym br. wyniosła rekordowe 855 tys. użytkowników.
Podobnie wzrosła różnica między liczbą użytkowników stron głównych o2.pl i Gazeta.pl. Od stycznia do marca ub.r. wynosiła tylko 52-55 tys., w kwietniu - 142 tys., a w lipcu - 286 tys. „Jedynka” o2.pl mocno zyskała na zasięgu z sierpnia na wrzesień - z 2,5 do 2,97 mln użytkowników, a w kolejnych miesiącach notowała ponad 3 mln. Dzięki temu powiększyła przewagę nad Gazeta.pl do 655-760 tys. użytkowników.
Strona główna Interii rekordowe zasięgi zanotowała w kwietniu ub.r. i styczniu br. - odpowiednio 4,1 i 4,06 mln użytkowników. W pozostałych miesiącach odwiedzało ją 3,8-3,9 mln internautów, a w I kwartale ub.r. - 3,3-3,6 mln.
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki wszystkich stron głównych w ciągu ostatniego roku
Dołącz do dyskusji: Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl