„Strażacy 2” stracili 850 tys. widzów, TVP1 przegrała z konkurencją. 5 mln zł z reklam
Drugi sezon „Strażaków” oglądało średnio 1,48 mln osób. W porównaniu do pierwszej serii, produkcja straciła 850 tys. widzów. Jedynka w paśmie nadawania serialu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 5,06 mln zł.
Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków drugiego sezonu serialu „Strażacy” (emitowanego w soboty o godz. 20.25, w okresie od 5 marca do 7 maja br.) wyniosła 1,48 mln osób. Przełożyło się to na 9,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 7,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek serialu, który zainteresował 1,75 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
12-03-2016 | 20:26:57 | 21:11:17 | 1 751 575 | 11,40% |
05-03-2016 | 20:26:51 | 21:11:46 | 1 654 135 | 10,40% |
26-03-2016 | 20:32:18 | 21:14:42 | 1 570 878 | 10,14% |
Dla porównania, pierwszy sezon „Strażaków”, emitowany wiosną ub.r., gromadził średnio 2,33 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,33 proc. i 11,82 proc. udziału. Oznacza to, że serial stracił 850 tys. widzów (zobacz te dane).
TVP1 w paśmie nadawania „Strażaków” TVP1 przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP2, która emitowała wówczas show „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tego kanału wyniósł 14,37 proc. Drugi był TVN („Mali giganci” i filmy fabularne; 13,35 proc.), a trzecie miejsce z tzw. „wielką czwórkę” zajął Polsat (gala KSW, jedyny odcinek „Surprise, Surprise” i filmy fabularne; 10,49 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat. Dalsze miejsca zajęły: TVN, Dwójka i Jedynka.
Oglądalność „Strażaków 2” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 2 133 618 | 14,37% | 689 841 | 12,40% |
TVN | 1 981 706 | 13,35% | 695 704 | 12,51% |
Polsat | 1 557 955 | 10,49% | 836 897 | 15,04% |
TVP1 - Strażacy 2 | 1 483 803 | 9,99% | 406 035 | 7,30% |
Wpływy reklamowe TVP1 wokół emisji serialu wyniosły 5,06 mln zł. Dla porównania, pierwszy sezon zarobił z reklam 4,03 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy TVP1 będzie kontynuować emisję „Strażaków”.
W kwietniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,07 proc.
Dołącz do dyskusji: „Strażacy 2” stracili 850 tys. widzów, TVP1 przegrała z konkurencją. 5 mln zł z reklam